...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1033549
Har nog ingen felkörning som involverar flera mils omväg, men detta är nog utan tvekan det "värsta" jag gjort i min karriär. :oops: :oops:


[youtube]1BuRbYkPe8k[/youtube]
Användarvisningsbild
av erikn
#1033638
TommyP86 skrev:Jag antar att det inte var göteborg som var målet Bild
Nej. :) Bor ju inte direkt i Götlabojj
av Lövet
#1033646
En tankspridd fd kollega ska åka från Stockholm till Linköping och inser först i Gävle att han åkt åt fel håll.

Den är inte dum.
Användarvisningsbild
av sthlm
#1033704
grillchips skrev:Har nog ingen felkörning som involverar flera mils omväg, men detta är nog utan tvekan det "värsta" jag gjort i min karriär. :oops: :oops:


[youtube]1BuRbYkPe8k[/youtube]

Då är det lätt att vara ödmjuk :D

Hamnade själv på fel sida om plastkonerna vid ett vägbygge och råkade köra mot trafiken.
Det var mitt i natten och inga möten, jag blev tvungen till en riktig fulkörning längre fram för att komma rätt.

Blev upphämtad på landvetter och tyckte att vi aldrig kom fram. Kollegan körde åt fel håll... väldigt långt.

En klasskamrat vars mor skulle köra upp och när dom kom till en rondell och hon blev tillsagd att köra vänster så körde hon vänster.
Blev ny uppkörning för henne.
Användarvisningsbild
av Alfredo
#1033825
Hade en kompis på besök från finland och på kvällen åkte vi in till Stockholm, Hamnade vid Stockholms slott och lite för nära inre gården och vakten drog upp sitt vapen som siktades mot oss. Kommer ihåg minen på vakten och han såg mer rädd ut än vi som satt i bilen.
Användarvisningsbild
av C.W.
#1033843
det är den som kör fel som hittar nya vägar, eller som svärfar sa
'Jag är inte 'vill, jag vet bara int vart jag är!'

Var I alla fall i Tyskland för en herrans massa år sedan och åkte i det som förr var Östtyskland. (fast det här var efter sammanslagningen)
Fin väg tills vi kom till en korsning där stod det 'Umleitung'
Ni som kört I Tyskland känner till att det betyder att ordinarie väg är avstängd och det påbjuds en liten detour.
OK vi kör av stora fina vägen och in på en mindre landsväg.
Efter några kilometrar står det 'Umleitung' igen. Jaha, det var bara att välja nytt spår på en ännu mindre väg.
Så fortsatte det ett tag tills vi kom ut på en liten 'bonnväg' altså en sådan där som korna använder.
Där stod det igen 'Umleitung'. Någonstans här började vi misstänka att allt inte var riktig riktigt.
Ingen människa att fråga heller och vägen blev smalare och smalare, tills vi till slut stod vid vägens slut vid en bred backe.
Vi kliver ur bilen för att se vart vi var (detta var långt före GPS och mobiler) och kan konstatera att backen var vallen till floden Elbe...
Det var bara att leta sig därifrån. På något sätt kom vi tillbaka till stora vägen men vi fick se en bit av den tyska landsbygden som nog inte många turister sett varken då eller senare.
:D
av Kneecap
#1034273
På väg från Sthlm till Kalmar för ett viktigt möte, stannar för att tanka i Södertälje. Svänger upp på E4an ed sikte på McD i Nyköping. Tillslut framme, men tycker restaurangen är lite lustigt. Äter klart och svänger ut igen, men va fan.. Två-ett väg?? Sekunden senare ser jag en reklamskylt för Eskiltuna Zoo.. F-n f-n f-n.. Det har aldrig gått så fort att köra över Sörmland..
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1034438
erikn skrev:
TommyP86 skrev:Jag antar att det inte var göteborg som var målet Bild
Nej. :) Bor ju inte direkt i Götlabojj
Ah, allt det där syns inte i tapatalk :) kul o se lite europaväg iallafall Bild

grillchips: creds för video Bildhar inte själv hunnit testa känslan av att få möte i en rondell, men livet är långt!
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]