...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1075155
joel80 skrev:Hur gick det med den andra bilen du krockade med då Lövet?
Betydligt värre. Men det förutsätter jag att våra försäkringsbolag tar hand om.
Användarvisningsbild
av joel80
#1075168
Aj då.. hoppas du inte råkar ut för allt för stor höjning av premien.
Får du betala 3000kr i självrisk för det?
av Lövet
#1075246
joel80 skrev:Aj då.. hoppas du inte råkar ut för allt för stor höjning av premien.
Får du betala 3000kr i självrisk för det?
Ingen aning. Jag ska inte laga någonting på min bil. Sköter det själv istället.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1075304
joel80 skrev:Aj då.. hoppas du inte råkar ut för allt för stor höjning av premien.
Får du betala 3000kr i självrisk för det?
Självrisken brukar vara 1000-1500:- på trafikförsäkringen hos många bolag, Volvia har nog 0:- vill jag minnas!
Annat ifall man även vill få sin egen bil reparerad för då får man ta det via sin vagnskadeförsäkring (vanligtvis 3000/5000:-).
av llesrof
#1075370
En av de värsta felkörningarna jag sett var för två veckor sedan. Jag låg i högerfil strax innan påfart till motorväg. Bilen snett framför mig i vänsterfil gjorde ett hastigt och oväntat filbyte utan blinkers in framför mig. Jag bromsade och tutade och undrade vad fan idioten höll på med. Då såg jag det! "Idioten" fick möte av en äldre Mercedes som kom körandes mot färdriktningen. Mercedesföraren hade förmodligen kört åt fel håll i rondellen ut från A6 köpcenter. Det har bökats och byggts som fan där och man behöver nästan kartläsare med sig för att ta sig fram på vissa platser i Jönköping nu för tiden.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1075378
Jag har varit mycket i Jönköping i mina dagar så stan är inte helt obekant, men när jag var nere i somras och snurrade med bil centralt och kom till någon knytpunkt som även omtalats i media, då var det bara att köra försiktigt (skadan var redan skedd) och vifta lite ursäktande.
Här är stället jag talar om:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20549422.ab

Hoppas jag slipper det igen. :lol:
av Mikeys
#1130126
Igår fick man skämmas lite grann... :-DD

Var nere i centrala Stockholm en sväng på morgonen (En jag i princip aldrig kör i) och försökte ta mig fram på Södermalm. Efter att ha manövrerat mig fram förbi Slussen så hade jag fått instruktionerna av en vän "Ta vänster ner i tunneln" direkt efter Slussen. Sagt och gjort så hittade jag snabbt tunneln, pilen åt vänster blev grön och jag körde glatt ner och intog högerfilen. Det fanns ingen trafik i tunneln eller mötande trafik, så jag märkte inget konstigt. Bland alla vägarbeten, bilister och kamikazecyklister med tankarna inställda på att försöka att inte köra över någon så är det väldigt lätt hänt att missa en skylt om man är ovan vilket jag får anses vara i detta fall...

Bild

10 meter ner i tunneln ser jag i vart fall pilar på asfalten, men vad nu då? Dom pekar ju båda åt andra hållet...? Jag stannar snabbt bilen, och i samma sekund ser jag ett par strålkastare dyka upp hundra meter ner i tunneln. I min fil, mot mig. :oops: Jag genomförde nog världshistoriens snabbaste trepunktsvändning och flög ut ur tunneln på två röda. Föraren i V70'n som kom ikapp mig måste verkligen ha undrat vad jag var för stolle. Är det nu man hamnar på något roligt dashcamklipp? :-DD

Jag hittade i alla fall snabbt rätt tunnelhål lite längre ner på gatan och körde ner i, sen gick resten av resan förhållandevis bra 8)
Användarvisningsbild
av joel80
#1130303
Haha.. Mig klarade du dig ifrån i allafall.. Snurrade vid dom tunnlarna i onsdags senast.. Det är riktigt jävla rörigt att köra där runt Slussen nu. :/
Användarvisningsbild
av Allinug
#1131446
Alltid rörigt att köra i centrala Stockholm. Det känns som rena turen att man lyckas komma dit man ska. :) Efter några tunnlar så har man tappat all känsla för vilket håll man ska åt.

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]