...

Moderator: Moderatorer

#1162768
Exyzäta skrev:Levererat 152000 liter bensin och diesel till mackarna så Svenssons kan leva rövare på vägarna ett tag till.
Hoppas du har annat att leverera också... annars är ditt jobb illa ute om 6-7 år.. ;)
#1162773
joel80 skrev:
Exyzäta skrev:Levererat 152000 liter bensin och diesel till mackarna så Svenssons kan leva rövare på vägarna ett tag till.
Hoppas du har annat att leverera också... annars är ditt jobb illa ute om 6-7 år.. ;)
Som du säkert vet finns det andra produkter oxå. Etanolen håller en ganska låg volym, biodieseln likaså. Vätgas är nog något som kommer tillsammans med naturgas som kommer tillbaka. Men den vanliga dieseln och bensinen kommer finnas kvar en lång tid framöver. Jag hinner gå i pension innan råoljan är slut i lagren.
#1162811
Jo.. Så är det ju.. Tar lång tid att byta ut en hel bilpark.. Men efterfrågan kommer trologen börja minska redan om några år.
Vet inte hur många år du har var innan pension.. Men till 2025 kommer det vara stor skillnad.. Även om det troligen inte fallit till hälften riktigt än..

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
#1162817
joel80 skrev:Jo.. Så är det ju.. Tar lång tid att byta ut en hel bilpark.. Men efterfrågan kommer trologen börja minska redan om några år.
Vet inte hur många år du har var innan pension.. Men till 2025 kommer det vara stor skillnad.. Även om det troligen inte fallit till hälften riktigt än..

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Det är ju en rent politisk fråga hur och när regeringen straffskattar ut de bränslen vi har idag som är de största miljöbovarna. Skruvar man åt tumskruvarna lite i taget så blir det till slut en ohållbar situation att driva sin gamla dieselbil eller motorstarka bensinare. De som idag privatköper sina bilar tänker kanske inte ett varv till innan de öppnar plånboken och hostar upp en halv mille till ett nybilsköp när man köper den största motorn? Om man då sänker gränsvärdena ytterligare blir ju de idag godkända bilarna de nya miljöbovarna och livstiden då bilen är försvarbart godkänd blir ju då kortare även om bilen bara är i början av sin livscykel. Nya miljözoner i innerstäderna sätter ju käppar i hjulet för de bilarna och de blir iskalla på begmarknaden med ett rejält pristapp för försteägaren. Skruvar man åt tumskruvarna för hårt och för fort sågar man ju istället av den gren man sitter på, en smal balansgång för politikerna alltså.
#1163055
Nej det är en ekonomisk fråga. Inom några år är elbilarna i mellanklassen billigare eller lika dyra som fossilbilarna och det kommer att vara ekonomisk dumhet att inte köpa en elbil som är billigare i både drivmedel och underhåll. Däckslitaget kan ev. bli lite dyrare om man gillar att köra aktivt...

De politiska bonusarna och bestraffningarna kan tidigarelägga det här med nått år eller två, samt visa vägen för tillverkarna och köparna i en start, men precis som med solceller så är vi väldigt nära (solceller har redan passerat) the tipping point då det blir det billigaste och bästa alternativet. Som vi vet styr ekonomi mer än folks vilja att vara miljövänliga... men den här gången verkar det som att vi har lite tur i att det som blir billigast också kan bli det bästa alternativet miljömässigt också.
#1332575
Idag har jag säkert räddat några parkerade bilar från att få bucklor och skrapmärken från en kundvagn som drev omkring ensam på parkeringen utanför stormarknaden. Jag ställde kundvagnen i ett vagnhus, hoppas att den inte rymmer igen...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]