...

Moderator: Moderatorer

#1007064
Tänkte typ desamma.. Det gick tydligen rätt bra för de i bilen.. dom tog sig ur bilen själva, och fick med hjälp från förbipasserande upp en bakdörr tillräckligt för att få ut ett barn i en barnstol... men måste ha varit jävligt läskigt.
#1007144
Det är inte ovanligt att kranbilar river ned både det ena och det andra. Vi hade en sådan incident i Jönköping för några veckor sedan. Jag möste kommit strax efter att det hänt eftersom skyltar och balkar låg kvar på vägen. Jag läste senare i lokalblaskan att det var en kranbil som kört med kranen uppe och att föraren "inte märkt något utan kört vidare". Det var lite kul att läsa kommentarerna till artikeln eftersom minst ett par personer där hade vart vittnen till händelsen och sett att kranbilsföraren stannat, hoppat ut och betraktat sitt verk och sedan kört vidare. Han hade inte stake nog att stå för vad han gjort så han smet.

Det är märkligt att man över huvud taget kan köra snabbare än krypfart med kranen uppe.
#1009047
Perra83 skrev:Finns folk till allt.

Ja det är konstigt att det går att köra snabbt med kranen uppe. Skyliftarna på jobbet går inte alls snabbt när man har åkt upp lite. Tycker det borde gälla även fordon på vägen.
Även fast det skulle finnas finns det alltid sätt att gå runt det tyvärr. Men det är tråkigt när sådant här händer.

Understryker bara hur viktigt det är att vara noga med allting och inte vara stressad.
#1009068
Jahaja skrev:Jäkla tur att de satt i en V70 och inte en liten Kia eller nåt.
Fast med en i10 kanske kranen missat bilen helt. :) Mja, det sker många olyckor enbart pga slarv, men vid närmare eftertanke sker nog de flesta olyckor pga slarv :(
#1009301
Särskilt när såna olyckor hänt sedan 50 år tillbaka. Svärfar hade en i princip ny lastbil som han körde in i järnvägsbron vid Östertälje i slutet av 60-talet. Han hade haft kranen nere, men den hade åkt upp under färd. Tog tvärstopp mot bron, motorhuven slog i taket inne i tunneln. Tyvärr hade han möte precis när han körde i, så lastbilen slog i mötande bil. Föraren blev ganska allvarligt skadad vad jag förstått. Själv klarade han sig i stort sett oskadd, blåmärken på låren från ratten.

Tack allihop, detta var precis vad jag ville vet[…]

Följer: behöver också byta kompre[…]

Försäkringsbolag

D4 5cyl rycker/knackar

Rensa/rengör laddtrycksmätaren förs[…]