...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
#993550
Spot on Skrothögen :D

Självklart skall vi inte särbehandla lesbiska och judar och ge dom egna parkeringsplatser då kommer ju zigenarna att anmäla direkt.
Tycker iofs att idén att ge kvinnor som ändå är mer utsatta för vissa typer av brott och som känner sig otrygga en fördel om det finns anledning till detta i vissa områden.
Men jag är allergisk mot när kvinnor säger "kan inte" utan att ha provat som om det vore inprogrammerat.
Det måste röra sig om någon kombination av teknikfientlighet och att dom curlats för mycket och kommit undan med det.
De tre jag syftade på som inte kan backa är just av den sorten och dom vill inte lära sig.
Bästa yrkesförarna är just kvinnor om jag ser till de jag möter om dagarna som kör bud och lastbil.
#993556
sthlm skrev:Tycker iofs att idén att ge kvinnor som ändå är mer utsatta för vissa typer av brott och som känner sig otrygga en fördel om det finns anledning till detta i vissa områden.
Jo, men det är inte lösningen på att få bort våldet som finns i samhället. Det svåra är ju att hitta lösningen på det. Alla andra idéer är ju bara för att försöka komma runt problemet. De som känner sig otrygga ska alltså anpassa sig, för att våldet ska få härja fritt i samhället. ?:-/
#993559
Hur som helst så är det alltid skoj att se "Woman Parking Fail" på Youtube :wink:



[youtube]9gb1KDdBM20[/youtube]

Användarvisningsbild
av sthlm
#993561
Allinug skrev:
sthlm skrev:Tycker iofs att idén att ge kvinnor som ändå är mer utsatta för vissa typer av brott och som känner sig otrygga en fördel om det finns anledning till detta i vissa områden.
Jo, men det är inte lösningen på att få bort våldet som finns i samhället. Det svåra är ju att hitta lösningen på det. Alla andra idéer är ju bara för att försöka komma runt problemet. De som känner sig otrygga ska alltså anpassa sig, för att våldet ska få härja fritt i samhället. ?:-/
Men så länge ingen vill ta tag i problemet så är det förmodligen den billigaste lösningen.
Precis som i skolan, det är inte mobbarna man flyttar utan mobboffret
Användarvisningsbild
av sthlm
#993563
Micce1980 skrev:Hur som helst så är det alltid skoj att se "Woman Parking Fail" på Youtube :wink:



[youtube]9gb1KDdBM20[/youtube]

Fyyy dig!

Men detta är precis så som det ser ut tyvärr.
#993629
sthlm skrev:Men jag är allergisk mot när kvinnor säger "kan inte" utan att ha provat som om det vore inprogrammerat.
Det måste röra sig om någon kombination av teknikfientlighet och att dom curlats för mycket och kommit undan med det..
Tur att du inte har mitt jobb då (IT-support/tekniker) för då hade du trillat av pinnen redan första dagen på grund av en allergichock :D
#993713
llesrof skrev:
sthlm skrev:Men jag är allergisk mot när kvinnor säger "kan inte" utan att ha provat som om det vore inprogrammerat.
Det måste röra sig om någon kombination av teknikfientlighet och att dom curlats för mycket och kommit undan med det..
Tur att du inte har mitt jobb då (IT-support/tekniker) för då hade du trillat av pinnen redan första dagen på grund av en allergichock :D
Helt kaos att försöka hjälpa en kvinna över telefon, slutar alltid med att jag får fjärrstyra datorn Bild
#993717
Min erfarenhet på parkeringar verkar vara att folk inte tittar bakåt ordentligt, Väntade att en p-plats skulle bli ledig när det var en kvinna som skulle backa ut. Hade lämnat utrymme som skulle räcka och bli över men blev ändå på backad.

Samma parkering har folk öppnat dörrar mot min bil, efter tredje gången kunde jag inte hålla käften längre. Ja, det var kvinnor vid alla tillfällen.
#994008
svergie2 skrev:
llesrof skrev:
sthlm skrev:Men jag är allergisk mot när kvinnor säger "kan inte" utan att ha provat som om det vore inprogrammerat.
Det måste röra sig om någon kombination av teknikfientlighet och att dom curlats för mycket och kommit undan med det..
Tur att du inte har mitt jobb då (IT-support/tekniker) för då hade du trillat av pinnen redan första dagen på grund av en allergichock :D
Helt kaos att försöka hjälpa en kvinna över telefon, slutar alltid med att jag får fjärrstyra datorn Bild
Det där säger inte så mycket. Det kan ju lika gärna handla om pedagogik eller kommunikation.

Jag tycker att IT-supporten kan få jobba lite. Om de skickar ut otestade auto-uppdateringar som ställer till min jobbdator så kan de gärna få köra sina "ipconfig renew", pinga skumma servrar och mappa upp diskar som man aldrig har hört om själva.

Har samma dimension och hade också Nokia hak[…]

Problem underrede framstol 740 88a

Jodå. Tack för tipset. Problemet ä[…]

Bakspoiler 854 se 96:a

Har du bakvingen kvar? Tråden är f[…]

Tack! :) 12 dagar får ses som helt ny hos ha[…]