...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
#1018693
vetten skrev:Typisk hantverkarparkering.

Bild
När jag ser den typen var parkeringar så får jag lust att "råka" vingla till när jag går förbi bilen. Tänk om jag råkar hålla något stort och hårt samtidigt, typ en stor verktygslåda? Det är ju inte många centimeter man har att passera på.

För lite sedan hade en kollega till mig parkerat en av firmabilarna (vi har kommunens logga på bilarna) halvvägs upp på trottoaren. Då hade någon viktigpetter fotat detta och lagt upp bilden på kommunens Facebook-sida och lipade över detta på ett synnerligen förutsägbart sätt. Jag tycker i och för sig att det är jävla ofog att fota folk och deras företeelser hur som helst och sprida detta ännu mer hur som helst, i synnerhet som att denna person inte visste något om omständigheterna, men det finns liksom ingen anledning att ställa en bil halvvägs upp på en trottoar. Vi jobbar under tidspress har ofta otympliga saker att bära och då vill vi gärna köra så nära som möjligt. Ibland tar jobben också längre tid än tänkt och då känns det rätt olustigt att ha fulparkerat. Men A och O är att INTE stå i vägen.
av mikebike
#1018721
Lättja och egoism är starka drivkrafter.
Ofta ser man att någon parkerat på trottoaren eller cykelbanan, trots att det finns lediga parkeringsplatser 50 meter bort.
Det är tydligen otänkbart att gå några hundra meter, vilket kan kännas märkligt för min ftu och mig när vi är på väg på en 5 km promenad. Själv cyklar jag ungefär en mil om dagen till och från jobbet, men vissa bilister tycker att det är "jobbigt" att köra en omväg ut från parkeringsområdet och föredrar att ta cykelbanan istället.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Brainys V60

Blev en omgång med thersines magnify vax i[…]

Bränsletrycksproblem? B230

Halloj! Jag var ute och körde en längre […]

Tusen tack. Ja, pilen pekar in i filtret i den sva[…]