...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#947242
Snubblade över detta igår, "stop a douchebag". Ryska aktivister som ledsnat på folk som kör på trottoarer, dubbel-/trippelparkerar sina bilar osv. Kort sagt tvingar de folk att backa ut från trottoaren samma väg de kom från resp. parkera om bilen, annars sätter de stora klisterlappar på vindrutan som lyder något i stil med "Jag bryr mig inte om någon annan och kör var jag vill". Kanske låter tamt men verkar vara svårt att få bort klistermärkena på plats samt lite roliga konfrontationer med ryssar. Ibland mindre roliga konfrontationer när vissa förare drar upp pistoler eller försöker köra över dem.

#947261
Vet faktiskt inte vad jag ska skriva, förespråkar inte metoden fullt ut. Men underhållande att se och bra att det uppmärksammas.
#947320
Har tänkt samma sak mer än en gång men nu när jag sett alla klippen känner jag att det är lite undantagsfall. De säger själva (påstår?) att många förbipasserande gett positiva kommentarer när de stoppat trottoarkörande. Inget man kanske skulle vilja råka ut för själv som förare, det medger jag. Inget jag heller råkat ut för när jag använt trottoarer.
Användarvisningsbild
av Kite
#947332
Kollade ett par av klippen, vissa är lite underhållande. Men när vissa förare viftar med vapen så borde sunt förnuft få dem att inse att de kanske ska släppa förbi just den galningen och inte fortsätta provocera...
#954392
PaNi skrev:Om 20 år är det likadant här i Sverige, fast det är nog inte ryska som pratas. Kom ihåg var ni läste det först.
Om jag tolkar dig rätt: Flashback forum. De ligger i framkant med sådana förutsägelser kan man väl säga...
#954402
Schmoyoho skrev:
PaNi skrev:Om 20 år är det likadant här i Sverige, fast det är nog inte ryska som pratas. Kom ihåg var ni läste det först.
Om jag tolkar dig rätt: Flashback forum. De ligger i framkant med sådana förutsägelser kan man väl säga...
Det räcker med att kolla skatteblanketten och åka en sväng på stan så förstår man... grannarnas barn kommer att vara flerspråkiga så att säga.

När jag har kört och inte hittar men ser att jag kan åka 50m på en trottoar/gångbana för att komma fram utan att behöva åka ett par extra varv runt kvarteret så väljer jag trottoaren. Har gjort det en gång. Inte en person i närheten. Skulle det krylla av folk så tar ja såklart rätt väg.
#954563
PaNi skrev:Om 20 år är det likadant här i Sverige, fast det är nog inte ryska som pratas. Kom ihåg var ni läste det först.
Är villig att slå vad på det inte stämmer. Menar att det beror på en diktaturkultur som vi inte haft samt att vi är sanslöst mycket mer säkerhetsmedvetna. Så hur ser det så ut om 20 år? Vet i tusan.
Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]

Jag har fått samma problem med min XC70 fr&a[…]

Startmotor byte

Det är möjligt att dem gör, vill he[…]