...

Moderator: Moderatorer

av BennyL
#1072538
Tänk vad glad man blir när någon lämnar fri väg medelst högerregeln, fast denne skulle rakt fram och jag anslöt från en stickväg :D
...fast personen i den andra bilen blev inte lika glad... :twisted:
Användarvisningsbild
av grillchips
#1077258
Glad och glad är väl fel ordval egentligen. Men...
Skulle iväg och handla nu på kvällen, kör på påfarten till Ulvsundavägen (70km/h) och börjar vika ut på vägen. Ser 2 Porsche framför mig och en bakom, i ytterfil är det tomt men jag hör något. 1sec senare susar 2 Porsche förbi i säkert dubbla min hastighet (ena såg ut som en GT3 och den är ju fartglad förstås!).
Ser ytterligare ett par Porsche som försöker hänga på men de hade väl någon tanke om att få behålla körkortet om pliten skulle stå lite längre fram.

Jag vet att det inte är något att bli glad av i trafiken, men tamejfan, sommarkänslorna hoppade upp ett skutt där.
Måste varit någon Porsche-träff i närheten för totalt var det nog 15-20 bilar som jag åkte med ett tag innan jag skulle vika av.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1077261
Hehe en Porschekovoy låter skoj :) Utan att skryta så är jag rätt kvick i rondeller om jag sätter den sidan till, hittills minns jag en Ferrari i höstas som körde för fort på en raksträcka och passerade mig i höger körfält (70-sträcka) men saktade ner innan rondellen, när föraren upptäckte att jag inte saktade ner drog han med ett vrål genom rondellen, balanserat men ändå "skitfort". Kul att se en kunna hantera sin pärla :) Annars hade det väl blivit ett bra dashcamklipp i alla fall :)
av Waizguy
#1084331
Såg en Audi av RS-modell idag använda körriktningsvisare vid avfart (i god tid), vid korsningar (i god tid), både vänsterblink runt cirkulationsplatsen och högerblink ut. Det var för snart 10h sedan och jag är fortfarande i chock.
Användarvisningsbild
av sthlm
#1090070
Känner att jag måste skriva något positivt idag efter min "urladdning" igår i den andra tråden.

Blev glad av att se att det finns folk med ögonen på vägen och som reagerar snabbare än fantomen på uppkommen fara.
Körde genom ett villaområde idag när en liten telning på rymmen sprang ut mellan två bilar bara meter framför en bil.
Efter kom en skräckslagen förälder i panik och fångade in den lille rymlingen.
Hann bara skymta den lille innan bilen framför nitade så det var riktigt nära.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1090078
Åh fy, ens värsta mardröm. Tur att föraren var vaksam!
av BennyL
#1101080
Jag måste säga att jag blev glad och förvånad över hur fint trafiken flöt från Mora i helgen. För er som inte är insatta så har det varit Cykelvasan och då är det mer än många bilar på plats i Mora med omnejd. När vi åkte hemåt så flöt det på med fina luckor i typ 95 på 90-vägen, ingen som ville köra fortare eller långsammare
:D
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1101293
Idag på vägen hem när jag precis kört på inre ringleden blev jag glad för att de gick ut på radion med varningar om att det var stopp längre fram på grund av olycka, kunde då smidigt ta nästa avfart och komma hem en fem minuter senare istället för att sitta fast i lång kö samt även vara i vägen för eventuella räddningsfordon.

Stannade senare för ett par med hund som skulle över en fyrfilig väg och en BMW suv kör ändå om, undrade inte denne varför jag stannat vid ett övergångsställe? De tackade mig vänligast i alla fall och suven kom jag ifatt och körde om i efterföljande korsning där denne svängde vänster, suven tjänade inget på det alltså, det och tacket av gångtrafikanterna gjorde mig lite glad med :wink:
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 36

Är ovanligt med ljuddämpning i 17" […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]