...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1045056
Håller med, deras dimljus är ännu värre än vanliga bilars, just på grund av att dom sitter högre upp. Men törs f-n blinka på dom, då får man deras miljoner övriga lysen i ansiktet som hämnd :p
av Waizguy
#1049230
Bilisten bakom mig på E4 Norr om Uppsala som igår kväll förstod att denne skulle blända av efter ett par dimljusblink bakåt, detta efter att ha lyst upp hela min slitna inredning med sina Xenonkonverterade helljus med grotesk ljusbild i ett par kilometer 8)
Användarvisningsbild
av SRT
#1051992
Körde om en gubbe idag på motorväg i en Volvo S80 D3 och en stund senare så kör gubben om mig väldigt sakta och sänker farten när han kommit om.Då kör jag om gubben igen och mycket riktigt så kommer gubben ännu en gång nu i högre fart för en ny omkörning med sin D3:a.När han väl är förbi så påbörjar jag min tredje omkörning av denna gubbe och vinkar vänligt när farten förmodligen blir för hög för gubben när han slutligen försvinner i backspegeln.Gubbar i slöa dieselbilar kan ju vara riktigt roliga. :D
Användarvisningsbild
av SvenB
#1052082
Jag tycker väl inte att du blev så glad, efter vad du skriver. Du verkade snarare irriterad. :D
Användarvisningsbild
av SRT
#1052906
Eftersom jag inte kände någon irritation eller ilska åt hela förloppet när gubben av någon anledning ville ligga först och detta nu inte fungerade i denna gubbes världsbild när jag på nytt körde om så småskrattade jag faktiskt och log mot mannen i bilen.Så då måste man ju har varit glad.Man behöver inte alltid bli ilsken över andras egendomliga beteende om det inet skadar någon utan kan även omvandla det till något humoristiskt tokigt. :D
Användarvisningsbild
av grillchips
#1062277
Idag mötte jag en, ja vad kan det ha varit. Något japanskt skulle jag tro, som var som en kombi fast i miniformat. Ja, ni vet... :lol:
Skulle köra ut från bostadsområdet när bilen svänger in framför mig och jag ser att den är utrustad med EN lampa som extraljus. Jag kollade flera gånger när den närmade sig om den bara hade blivit av med sin kompis men nej, den runda extralyktan satt väldigt mycket i mitten och inga fästen för lampor brevid. Det såg helfestligt ut. :lol:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1063670
Åker länsbuss ca 1 ggr i månaden. Självklart använder jag och sambon bältena som finns, innan vi når motorvägen som vi ska färdas på i ca 8km knäpper ynglingen bakom oss på sig bältet. Första gången jag ser detta på en länsbuss. Tummen upp
Användarvisningsbild
av grillchips
#1063680
Micce: Under min uppväxt åkte jag en del "långfärdsbussar", har nog aldrig sett ett enda bälte användas. :shock:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1063682
grillchips ä: Ja det verkar riktigt ovanligt, säkert därför jag reagerade på det :) Konstigt dock, skulle knappast ens vilja sitta på en stadsbuss som tvärstannar från 40km/h. Om möjligt sätter jag mig gärna poch åker baklänges på buss och tåg annars, kanske, kanske har man större chans då iaf. F-n vad "säkerhetsmedveten" man är då, kanske skulle söka jobb hos en viss bilproducent :) Go natt
Användarvisningsbild
av joel80
#1063728
Det är ju lag på att man måste ha bälte i långfärdsbuss nu... Kanske börjar det sakteliga slå igenom... Det har ju uppenbarligen funkat rätt bra med att folk använder det i baksätet. När jag var liten (typ 3 år) "bäddade" mina föräldrar tydligen i baksätet åt mig... När brorsan var lika gammal (3 år senare) satt vi båda bältade. :)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 36

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]