...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
#1174088
Lite trafik och låg på ca 150 km/h och röd T3 dyker upp bakom på motorvägen.Den ligger efter en stund innan han kör om och jag tippar på att han håller ca 170 km/h när jag strax efter ser en figur stå upp bakom ett broräcke.Plötsligt dyker en mc polis upp med blåljus och T3:an blir invinkad.Tur för mig men hans körkort åkte nog all världens väg.LOL.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1174100
Hehe illa men tur för dig denna gång :wink:

Kör ju själv mycket sällan "för fort" men förra sensommaren var det så trist att ligga på E4:an genom Småland och Skåne och blir omkörd av alla utom lastbilar. Hittar en marchfart på cirka 150 km/h och då blev jag ändå oftare omkörd än den som kör om. Börjar närma mig Hyllinge (nära Helsingborg) och vet med mig att det ofta är övervakning i området men hinner inte tänka på det mer förrän jag är framme och två skuggor uppe på bron uppenbarar sig just när jag kör om en liten röd bil för säkert tredje gången och som pendlat så den bar bara att lätta på gasen men upptäcker till min glädje att det är fullt i deras p-plats är full av de som kört om mig :wink:

Vet ju med mig att det inte är lönt att köra för fort och hade tur denna gång. Hade jag blivit av med kortet 2 månader innan en bilsemester på 2.5 månader i USA hade jag inte varit lycklig. Men man lär sig på nytt och vart glad över detta ;)
Användarvisningsbild
av SRT
#1174161
Har själv varit av med kortet två gånger varav en gång i bil och en gång på mc men var inte direkt skadeglad utan mer lättad över att ödet hade andra planer denna gång. :D
av llesrof
#1174172
SRT skrev:Lite trafik och låg på ca 150 km/h och röd T3 dyker upp bakom på motorvägen.Den ligger efter en stund innan han kör om och jag tippar på att han håller ca 170 km/h när jag strax efter ser en figur stå upp bakom ett broräcke.Plötsligt dyker en mc polis upp med blåljus och T3:an blir invinkad.Tur för mig men hans körkort åkte nog all världens väg.LOL.
Är det inte 120 km/tim som är högsta tillåtna hastighet i Sverige? :mrgreen:
Användarvisningsbild
av SRT
#1174194
llesrof skrev:
SRT skrev:Lite trafik och låg på ca 150 km/h och röd T3 dyker upp bakom på motorvägen.Den ligger efter en stund innan han kör om och jag tippar på att han håller ca 170 km/h när jag strax efter ser en figur stå upp bakom ett broräcke.Plötsligt dyker en mc polis upp med blåljus och T3:an blir invinkad.Tur för mig men hans körkort åkte nog all världens väg.LOL.
Är det inte 120 km/tim som är högsta tillåtna hastighet i Sverige? :mrgreen:
Och jag som trodde att det var lägsta hastighet som stod på skyltarna som gällde.Jaja, kanske därför man varit av med kortet två gånger.Nåja, det brukar för det mesta gå lugnt och fint till med körningen.Släpper även förbi folk på landsväg vilket verkar vara gansk ovanligt idag. :D

Men sanningen är faktum att i rusningstrafik på motorvägarna nere i Skåneland så hålls det både 140 - 150 km/h med bara någon billängd emellan och det här är lika vanligt som att det kan snöa i December, typ.Men samtidigt så påstår de flesta att de kör enligt de gällande hastighetsreglerna vilket borde göra detta helt omöjligt när jag ofta ser fler bilar i kö i vänsterfil som jagar fram och vill om trots att farten sedan länge är överskriden.Anar man en genomskinlig bubbla här när verklighetens påståenden inte stämmer samt polisens körkortsindragningar som påstås skjuta i höjden ett flertal år på rad.
?:-/
av llesrof
#1175491
Idag blev jag glad. Varenda jävla gata i Jönköping är sönderpillad. Man kan inte köra genom stan någonstans utan att det blir köer på grund av att det har grävts ett hål i gatan och ena filen är avspärrad. Jag och en kollega hde vart på lunch och att välja väg att köra är som att spela rysk roulette med en automatpistol. Det blir fel hur man än gör. Självklart var den fil vi körde i uppgrävd. Idioterna som ansvarar för dessa hål hade naturligtvis inte heller några trafikvakter eller trafikljus som underlättade växelvis körning. Nej, de var inte ens där. Gräv upp eb jävla hål och låt det sedan vara. Bilisterna vi mötte var naturligtvis inte alls sugna på att låta oss med hindret på vår sida få köra. Köerna var flera hundra meter åt båda hållen. Till och med när mötandes kö stod stilla passade folk köra fram så att ingen i vår kö kunde passa på att passera medan de ändå bara stod där.

Då var det en äldre utländsk man i en gammal silverfärgad Opel Astra som stannade, blinkade med helljuset mot mig för att visa att nu var det minsann min tur att få köra. Hade hade inte gjort detta så hade jag stått där än. Måtte goda ting drabba honom.
Användarvisningsbild
av snepo
#1175513
llesrof skrev:
SRT skrev:Lite trafik och låg på ca 150 km/h och röd T3 dyker upp bakom på motorvägen.Den ligger efter en stund innan han kör om och jag tippar på att han håller ca 170 km/h när jag strax efter ser en figur stå upp bakom ett broräcke.Plötsligt dyker en mc polis upp med blåljus och T3:an blir invinkad.Tur för mig men hans körkort åkte nog all världens väg.LOL.
Är det inte 120 km/tim som är högsta tillåtna hastighet i Sverige? :mrgreen:
Haha var gäller 120 km/ih sverige?
Blev omkörd av personbil med släp idag. Körde 100 på 100 väg., Blir omkörd av utländska lastbilar ibland på 100 km/h väg. Vet inte,men trodde 80 km/h var max på bil och släp/trailer
Användarvisningsbild
av joel80
#1175531
snepo skrev: Haha var gäller 120 km/ih sverige?
Kör ofta sån motorväg.
En sträcka på 6-7 mil mellan Uppsala och Gävle är det 120km/h på..
På E18 mellan Stockholm och Västerås där jag ibland kör finns det också...
Är väl skapligt många motorvägsmil som höjts till 120km/h?
Användarvisningsbild
av joel80
#1175532
snepo skrev: Haha var gäller 120 km/ih sverige?
Kör ofta sån motorväg.
En sträcka på 6-7 mil mellan Uppsala och Gävle är det 120km/h på..
På E18 mellan Stockholm och Västerås där jag ibland kör finns det också...
Är väl skapligt många motorvägsmil som höjts till 120km/h?
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 35

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]