...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
#1090070
Känner att jag måste skriva något positivt idag efter min "urladdning" igår i den andra tråden.

Blev glad av att se att det finns folk med ögonen på vägen och som reagerar snabbare än fantomen på uppkommen fara.
Körde genom ett villaområde idag när en liten telning på rymmen sprang ut mellan två bilar bara meter framför en bil.
Efter kom en skräckslagen förälder i panik och fångade in den lille rymlingen.
Hann bara skymta den lille innan bilen framför nitade så det var riktigt nära.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1090078
Åh fy, ens värsta mardröm. Tur att föraren var vaksam!
av BennyL
#1101080
Jag måste säga att jag blev glad och förvånad över hur fint trafiken flöt från Mora i helgen. För er som inte är insatta så har det varit Cykelvasan och då är det mer än många bilar på plats i Mora med omnejd. När vi åkte hemåt så flöt det på med fina luckor i typ 95 på 90-vägen, ingen som ville köra fortare eller långsammare
:D
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1101293
Idag på vägen hem när jag precis kört på inre ringleden blev jag glad för att de gick ut på radion med varningar om att det var stopp längre fram på grund av olycka, kunde då smidigt ta nästa avfart och komma hem en fem minuter senare istället för att sitta fast i lång kö samt även vara i vägen för eventuella räddningsfordon.

Stannade senare för ett par med hund som skulle över en fyrfilig väg och en BMW suv kör ändå om, undrade inte denne varför jag stannat vid ett övergångsställe? De tackade mig vänligast i alla fall och suven kom jag ifatt och körde om i efterföljande korsning där denne svängde vänster, suven tjänade inget på det alltså, det och tacket av gångtrafikanterna gjorde mig lite glad med :wink:
Användarvisningsbild
av Allinug
#1114791
Just nu är det alla fina höstfärger som gör mig glad. Jag tycker synd om de stackare som är så förslavade av mobilsurfande att de missar allt det vackra i omgivningen.
av BennyL
#1114796
Allinug skrev:Just nu är det alla fina höstfärger som gör mig glad. Jag tycker synd om de stackare som är så förslavade av mobilsurfande att de missar allt det vackra i omgivningen.
Finns massor av fina bilder på hösten och alla färger på Insta och FB så det är lugnt, de missar inget :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Allinug
#1115817
Jo, man försöker ju göra sitt bästa med att fylla Facebook och Instagram med höstlöv, så att de inte ska missa något. :D
Användarvisningsbild
av Allinug
#1117436
Jag hade svårt att hålla mig för skratt i morse när jag mötte en tjej på cykel som höll upp mobiltelefonen framför sig så att ansiktet lystes upp i grönt. Sedan höll hon upp telefonen vid vänster öra och sedan vid höger öra så att det lyste grönt bakåt.

Jag tror inte att jag är helt fel ute om jag gissar på att det var pokemon go som hon körde. :D
av llesrof
#1120300
Igår blev jag glad för att jag fick vara elak. Jag körde på motorvägen med firmabilen. Jämnsides med mig, kanske någon meter före, på motorvägspåfarten låg det en liten danskregistrerad bil som inte visade minste tecken på att vilja köra ut från motorvägen. Eftersom föraren inte visade med blinkers eller på annat sätt visade någon annan vilja än att ligga jämnsides så tänkte jag att det kanske var en dansk sedvänja att köra fram till slutet påfarten, stanna och kanske ta en Tuborg och ett smørebrød eller nått. Jag kunde ju inte veta att han ville ut på motorvägen. Så jag låg kvar jämnsides tills dansken fick bromsa in och sedan köra ut på motorvägen efter mig. Fortfarande utan att använda blinkers så klart. Eftersom det var en liten Toyota så vet jag att den till skillnad mot Audi och BMW faktiskt hade blinkers som standardutrustning.

Danskar... tänk på att vi krigat mot dem i nästan tusen år. Sånt kan man inte ta lätt på trots vapenvila på futtiga tvåhundra år :D



(skojar bara lite. Jag har inget emot danskar men det där med gamla krig är alltid kul att dra fram)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 36

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bilen[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]