...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
#889237
Gotlandsbästa skrev:Jag blir glad av att köra på en så glest bebilad väg som möjligt! Då kan jag köra i mitt eget te (D) mpo
Gotland Ring? Var och testade i somras, askul. Vi var bara 6 motorcyklar ute samtidigt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#889241
gnestakalle skrev:Jag blir glad när jag överraskas av fotgängare som tackar när man stannar och släpper dom över gatan.

Mvh GK
Och jag blir glad när folk inte viftar när jag har skyldighet att stanna för gående :wink: Blir däremot glad för lite viftande när jag stannar för gående där det inte finns övergångställe men kanske vill släppa över de ändå till bussen som väntar på andra sidan vägen :mrgreen:
#889253
erikn skrev:
Gotlandsbästa skrev:Jag blir glad av att köra på en så glest bebilad väg som möjligt! Då kan jag köra i mitt eget te (D) mpo
Gotland Ring? Var och testade i somras, askul. Vi var bara 6 motorcyklar ute samtidigt.
Där skulle vara kul att köra, men inte med en halvtrött XC70 :-)
Användarvisningsbild
av joel80
#889408
Jag blev glad av fina gamla bilar.. :) Såg en rätt fin jaguar från 70-talet idag.
Användarvisningsbild
av grillchips
#889415
Blev idag lite lycklig i själen, det finns hopp! Var ute och promenerade med grabben, dubbelfilig väg bredvid, ser en bil i ytterfil som vill inåt och blinkar i god tid, bakom i innerfilen ligger en BMW som hör och häpna, faktiskt släpper på gasen, rent av bromsade lite och släppte in den fina S60n.
Användarvisningsbild
av Perc
#889432
Här söder om stan har vi en skitlång raksträcka med 100-begränsning. Det är en gammal bygd så det är en hel massa gårdar som har sina infarter direkt ut till riksvägen.

Det jag gillar är när folk som ska svänga vänster in på någon gård grupperar över till mötande fil så dom som ligger bakom (dvs. jag) slipper göra nåt utan kan fortsätta lunka på i 105km/h med farthållaren i. Det är säkert olagligt att göra så, men i praktiken så har man ju en sikt på många kilometer rakt fram så man ser ju om det kommer nån.
Användarvisningsbild
av Mabuse
#889518
Jag blir glad av folk som håller avstånd när de ligger bakom annan bil. Det händer alldeles för sällan.

Och övrigt de som är tydliga i sina avsikter; som visar i god tid vad de ämnar göra.

De som väljer att bryta mot trafikregler (läs hastighetsbegränsningar) men ändå visar respekt för de som håller sig inom lagens råmärken.
av llesrof
#889552
Perc skrev:Här söder om stan har vi en skitlång raksträcka med 100-begränsning. Det är en gammal bygd så det är en hel massa gårdar som har sina infarter direkt ut till riksvägen.

Det jag gillar är när folk som ska svänga vänster in på någon gård grupperar över till mötande fil så dom som ligger bakom (dvs. jag) slipper göra nåt utan kan fortsätta lunka på i 105km/h med farthållaren i. Det är säkert olagligt att göra så, men i praktiken så har man ju en sikt på många kilometer rakt fram så man ser ju om det kommer nån.
Antar att man inte gör "pensionärssvängar" i Finland. :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 36

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]