...

Moderator: Moderatorer

Varnar du andra trafikanter för poliskontroller?

Nej, det skulle jag aldrig göra
51
65%
Ja, nästan alltid
12
15%
Ibland
15
19%
Vet ej
Inga röster
0%
#872266
Jag tycker att det händer ganska ofta att man blir varnad av mötande bilister om poliskontroller, genom helljusblink eller någon typ av handrörelse. Det har även funnits information på sociala medier om poliskontroller längs vissa sträckor.

Handen på hjärtat nu, brukar du varna andra trafikanter om poliskontroller längs vägen?
#872285
Aldrig, skulle tro att det är lite åldersrelaterat ochså, då jag var 18 bast fattade jag inte vikten av polisens arbete, det gör jag idag. Polisen fins efter vägarna för att det behövs, annars skulle vi inet haft kontroller.
#872305
Lastbilschaffisar verkar varna relativt ofta tycker jag. Själv har jag slutat med detta då jag fick reda på hur många rattfulla/drogpåverkade som fastnar även om de bara kör hastighetskontroll. Tar gärna en bot om en rattfull åker dit alla gånger om.
#872309
Jag kan ibland varna mötande bilister för polisen men långt ifrån alltid. Det beror helt på tillfället och hur personen beter sig.
Precis som "Droopy" skriver så är det i viss mån åldersrelaterat och man blir grinigare med åren :) .
Senast redigerad av 1 sthlm, redigerad totalt 0 gånger.
#872320
Fartkontroll på tom landsväg eller motorväg = ja
Nykterhet eller k-kort i stadstrafik = aldrig någonsin
#872561
Lövet skrev:Fartkontroll på tom landsväg eller motorväg = ja
Nykterhet eller k-kort i stadstrafik = aldrig någonsin
Samma här. Det alternativet finns inte som val så jag har inte röstat.
#873226
sthlm skrev:Jag kan ibland varna mötande bilister för polisen men långt ifrån alltid. Det beror helt på tillfället och hur personen beter sig.
Precis som "Droopy" skriver så är det i viss mån åldersrelaterat och man blir grinigare med åren :) .
Undrar om det kan bli så illa att man på pin kiv skulle börja varna för poliskontroller, utan att det är någon poliskontroll? :wink:
#908356
Utskällningen

- Vad tror du att du håller på med? säger jag.
- Vad menar du? frågar kvinnan.
- Jag menar varför du blinkar på mötande trafik. Vet du vad vi gör? Vet du vad vi gör just nu?! Min röst höjs.
- Nej, det vet jag inte, replikerar kvinnan och börjar först nu reflektera över just detta faktum.


Hoppsan......
#908383
Micce1980 skrev:Lastbilschaffisar verkar varna relativt ofta tycker jag. Själv har jag slutat med detta då jag fick reda på hur många rattfulla/drogpåverkade som fastnar även om de bara kör hastighetskontroll. Tar gärna en bot om en rattfull åker dit alla gånger om.
Har exakt samma inställning
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]

Jag har fått samma problem med min XC70 fr&a[…]

Startmotor byte

Det är möjligt att dem gör, vill he[…]