- tis 21 jan 2014, 18:08
#827592
Allinug skrev:Fast jag självscannar ju för att det ska gå fort i butiken. Så de vet ju redan min rutt i butiken. :D Sedan kommer man säkert med på några övervakningskameror också. Smile! :D
Då tycker jag att det är betydligt mindre utlämnande att gå med på hastighetsmätning, där rutten inte skulle vara med. Varför skulle någon på försäkringsbolaget vara intresserad av att spekulera vart jag kört och inte kört? Däremot skulle de kunna få fram en massa information som skulle kunna förbättra trafiksäkerheten utifrån hastighetsdata. Det skulle ju vara betydligt mer intressant för ett försäkringsbolag.
Hur tror du försäkringsbolaget kommer avgöra om din hastighet är över den tillåtna? Jo genom att kontrollera exakt vart du kör och vilka hastighetsbegränsningar som råder där. F-bolagen kommer kontrollera, och spara, exakt vart du kör.
Nästa steg är givetvis att styra premien på vilka områden man kör i. De som kör mycket stadstrafik kommer få högre premie än de som kör på landsbygden. Återigen är det baserat på vart du kör.
Åker: Tesla M3 AWD LR och BMW 335CiA M-Sport cabriolet
Tidigare: Audi E-tron S-line, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line, Passat 2.0TDI 4M R-line, BMW E61 530xD, Subaru Outback 2,0d, V60 D3 Summum, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport, V60 D5 AWD, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i