...

Moderator: Moderatorer

Skulle du tillåta försäkringsbolaget mäta din hastighet i utbyte mot lägre premie?

Ja
5
11%
Ja, om jag fick minst 10 procents rabatt på försäkringen
5
11%
Nej
33
75%
Annat
1
2%
#1100983
Det är nog det löjligaste jag hört, blev uppring av en säljare som erbjöd mig att få lägre premie mot att jag startade en app varje gång jag satte mig i bilen, jag frågade om premien höjdes om jag glömde att starta appen el körde 200 blås...........öhhhhhhh stammades det, sedan la jag på.
#1100993
Lövet skrev:Om man kör trafikförsäkrat är man ju i princip sitt eget försäkringsbolag, åtminstone för delen som handlar om själva fordonet. Fler än man tror skulle antagligen tjäna på att köra så och sedan sätt av en femhundring per månad till ett försäkringskonto istället. Men det är ju lite läskigt att göra så.
Om man inte har vagnskade(försäkring|garanti) måste man driva talan mot motparten själv, efter att jag fått göra det en gång tycker jag det är värt några hundra i månaden att slippa...
#1101028
Den ena extremen är ju att försäkringen kostar exakt lika mycket för alla ovsett bil, körsträcka, ålder osv, och att den är ett solidariskt sätt dela på risker och kostnader.

Motsatsen är ju att man inte försäkrar alls utan man får stå för rubbet om något händer.

Sen finns det ju oändligt många mellanting som är halvsolidariska där man får högre premie eller självrisk om man har dyr bil, kör långt och är ung tex.

Ni skriver mycket om att premiem skulle bero på hur fort man kör, men det har ju pratats om många fler parametrar som manvill logga, tex om man kör i gryningen på sträckor som är vilt-täta eller om man kör in i eller pakerar i invandrar-täta områden med hög arbetslöshet och mängder med bilbrännar-ligor så kan premien tok-skena.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]