...

Moderator: Moderatorer

Varnar du andra trafikanter för poliskontroller?

Nej, det skulle jag aldrig göra
51
65%
Ja, nästan alltid
12
15%
Ibland
15
19%
Vet ej
Inga röster
0%
#976290
e
jwiss skrev:I januari krockade jag ganska ordentligt. Jag körde på huvudled och en bmw x5 körde ut 10 m framför mig. Hadde jag kört 20-30 över hastghetsgränsen hadde min sambo ej överlevt och jag suttit i rullstol, det hadde fortfarande varit den andras fel...
80 km/h är en bra gräns på landsväg!
Mmmm, det är därför det är 60 km/h på många ställen. Ett jädra hattande mellan 60-70-80 km/h.
#976410
erikn skrev:För en massa år sedan hade de gjort en slalombana på E4:an mellan Segeltorp och Skärholmen för att sänka farten, sedan hade de nykterhets- och körkortskontroll på alla som passerade. Borde de göra fler gånger.
Ja, särskilt slalombanan för att sänka farten.
Hastigheten på vägarna är alldeles för hög.
En 12-åring blev påkörd på E6 och dog i går.
#977073
torbjorn_75 skrev:Ja, särskilt slalombanan för att sänka farten.
Hastigheten på vägarna är alldeles för hög.
En 12-åring blev påkörd på E6 och dog i går.
Dags att vi går tillbaka till häst och kärra så att hastigheterna blir vad du vill att de ska vara.
#977327
I Norge är hastigheterna i stort sett aldrig över 80km/h :)

Vi i Sverige borde också ha kameraövervakning som beräknar medelhastigheten.
Som det är nu är det bara tvärnit före kameran och full gas efter, hjälper föga kan man väl säga.
#977336
skrothögen skrev:I Norge är hastigheterna i stort sett aldrig över 80km/h :)
Jo tack jag har märkt det :-)-) Har dels jobbat där samt några veckors bilsemester där i somras. Det är ju inga autobahnvägar utan mer natursköna vägar med får i diket. :wink:

Norrmännen tar det hela med ro verkar det som. Bland anat i somras efter att lugnt legat med en massa andra bilar bakom en husvagn i 5-6 mil då fick det vara nog ingen hade kört om framför mig fast husvagnen höll strax under 70km/h, valde ett ställe där vilken svensk som helst hade gjort samma omkörning i Sverige, j-a vad det blinkades och tutades. Tydligen var det för mycket att köra om i 90km/h på en 90-sträcka. :mrgreen:

Men älskar landet, mycket fint. Det är ett av ca 4 länder jag ev. skulle kunna flytta till
#977348
Är du säker på att det inte var omkörningsförbud då? Med tanke på allt tutande.. :)


Och jag gissar på att Canada är ett av dom andra 3 länderna!
#977353
joel80 skrev:Är du säker på att det inte var omkörningsförbud då? Med tanke på allt tutande.. :)


Och jag gissar på att Canada är ett av dom andra 3 länderna!
Japp helt säker, hade dock ingen dashcam då. Annars hade det hamnat under "Best of Norway" ;)

Ja Canada är ett av dem, har varit där några gånger men bilade där i fyra veckor 2013 och det gav mersmak. Varit där?
#977384
Inte varit där.. Men jag tror Norge och just Canada står högst på min lista. :) Inte för att jag planerar att flytta riktigt än.. :)
#977395
joel80 skrev:Inte varit där.. Men jag tror Norge och just Canada står högst på min lista. :) Inte för att jag planerar att flytta riktigt än.. :)
Låter bra, Nya Zeeland är trevligt med, ligger dock så j-a långt bort :D

Hur som, åter till ämnet, kör på en väg som då och då har en mobil hastighetskamera utplacerad ibland. Så i fallet i början av veckan med. Folk varnar så det står härliga till. Kärringar, gör man fel och åker dit får man pynta. Det är dessutom vad jag skulle säga befogad 40-sträcka där.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Inpassning

Verkar lite si och så med passformen ibland […]

Funkar denna adapter?

Jag undrar också det. Jag har samma stereo n[…]

Fläkthelvete

Det är samma fläktvinande under laddning[…]

Volvocarsretail har nya V90 Cross Country B5 bensi[…]