...

Moderator: Moderatorer

#1122302
Trodde att ja mötte en yngling med xenonkonverterade halvljus och jag var nära att blinka till med helljuset. Bilen jag mötte var en spretans ny Peugeot. Det var det grövsta vad det var vasst. Fast bättre att bilarna har lyset på än inte alls.
av Andis
#1122323
Perra83 kan den peugeut haft LED hörde en som sa att dom bländar ännu mer en xenon ljusen gör. Som jag tycker är för starka specielt när man möter dom vid krön.
#1122502
Dagen idiot: den herre i en grå Volvo V70 som utlöste en lavin över sin egen vindruta idag. Han bromsade in vid en 30-skylt och då rasade all snö som han struntat i att borsta av från taket, ned över vindrutan på honom. Han såg ingenting, tvärnitade och parkerade mitt på vägen och försökte få bort snömassorna med vindrutetorkarna. Det sista jag hann se var några torkararmar som spretade ut i onaturlig vinkel likt spindelben genom snömassan. Hoppas detta lärde honom att borsta av snön från bilen. Nästa gång kanske han kör på någon när han tappar sikten eller så lossnar snön när han kör på landsvägen och träffar någon annan stackare. Hoppas också att det blev dyrt att laga vindrutetorkarna.
#1122521
Sånna människor lär sig aldrig. Han är troligen förbannad på den "dåliga konstruktionen" på torkarna som inte klarar av snö...
#1122544
Andis skrev:Perra83 kan den peugeut haft LED hörde en som sa att dom bländar ännu mer en xenon ljusen gör. Som jag tycker är för starka specielt när man möter dom vid krön.
Japp, garanterat LED. Dom måste väl också ha automatisk höjdjustering precis som xenon. Säkert för högt inställda från fabrik.
#1122568
Körde in i Nashville idag :) Har turat runt i staterna i nio veckor och det flyter på bra på vägarna och de är lätta att samarbet med, men idag satt det en "yngling" i en S40n ensam bakom oss i samåkningsfilen och visar tecken och förefaller allmänt otrevlig för att jag höll 65mp/h på en 65 sträcka. Ibland är man riktig sugen på att bromsa utan förvarning. Orkar dock inte "muppa" mig för mycket här, målet är att komma fram och ha roligt, viktigare än att läxa upp ett mongo. :) Har ännu inte vant mig att alla kör för fort på motorvägarna men på de mindre med möten vågar de knappt röra gasen och att köra om är knappt att tala om

Blir inte sur över sådant men blev ändå överlycklig kort därefter, kom till ett vägarbete där den skyltade hastigheten sänktes till 55mp/h, de flesta kör så klart om men en projektil stask ut och jag såg att polisen längre fram hann mäta upp honom :)
Användarvisningsbild
av erikn
#1122605
Micce1980 skrev:Har ännu inte vant mig att alla kör för fort på motorvägarna
Med tanke på hur hastigheterna är satta här hemma i Svedala så borde du vara van vid det. Det är ju norm då hastigheterna är totalt fel satta beroende på hur vägarna ser ut.
av Lövet
#1122624
Perra83 skrev:
Andis skrev:Perra83 kan den peugeut haft LED hörde en som sa att dom bländar ännu mer en xenon ljusen gör. Som jag tycker är för starka specielt när man möter dom vid krön.
Japp, garanterat LED. Dom måste väl också ha automatisk höjdjustering precis som xenon. Säkert för högt inställda från fabrik.
LED har automatisk justering ja. På min 308 SW -14 var strålkastarna väldigt lågt justerade från fabrik.
  • 1
  • 378
  • 379
  • 380
  • 381
  • 382
  • 544

Hann inte byta innan halvljuset höger fram f&[…]

Amerikanskt som i Tesla kanske? :-) Ska man k&ou[…]

Det är en termistor. Alltså ett motst&a[…]

Dålig värme i kupén

"Ingen skall frysa i en Volvo" - ber&oum[…]