...

Moderator: Moderatorer

Anser du det vara jobbigt med folk som inte bländar av / bländar av för sent?

Ja, väldigt störande!
99
89%
Nej, jag tycker det är säkrare att köra så!
12
11%
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag försöker blända av innan jag riskera att förstöra mörkerseendet på den jag möter. Xeonen på halvljuset räcker gott för mig den lilla stunden under mötet.
De som bländar av sent bakom tar den automatiskt avbländande backspegeln hand om, däremot inte sidospeglarna :x
Liten parantes dock är att aktivering av heljuset känns slött på Bixenon på halvljuset skall "tiltas" upp.
Generellt så känns det rätt bra när man möter någon på ett krön och vi båda hinner blända av innan vi faktiskt ser varandra.
När kommer Volvo med BMW's mörkerkamera tro?? och den projicerade displayen i framrutan? :roll:
Användarvisningsbild
av Janne3
Jag bländar av i god tid ,och när de sånna som inte vet de har sitt helljus på så brukar ja påminna dom med mitt heljus ca 200 meter före möte ja blir så j.la less när de är sånna förare ute på vägen (förlåt)
av nj22ah
Jag bländar av!
Bra vana och bländar man av så smittar det sig på de flesta i trafiken.
Användarvisningsbild
av Larre
anp skrev:Jag stör mig väldigt på alla ******* som slår på helljuset innan själva mötet.
Ibland flera billängder.
En riskfri form hänsynslöshet. :evil: Man skulle ha en uppsättning bakåtriktade extraljus monterade på bakluckan för att grilla såna förare med. Kunde dessutom vara användbart mot ikappkörande/omkörda som glömt helljuset på. Gäller bara att ropa "Klart bakåt!" först... :wink:

Är man bekväm av sig och inte har n&arin[…]

Tack för snabbt svar , men hur felsöker […]

Finns det överhuvudtaget vinterdäck uta[…]

Nu är jag inte alls inläst på tekn[…]