...

Moderator: Moderatorer

#1067945
Nej, i det här fallet avses enbart de speciella MC-parkeringarna. Dessa är inte logiskt att betala per fordon eftersom det går in 10ggr så många fordon i samma ruta som en bil.
#1067958
Lövet skrev:Nej, i det här fallet avses enbart de speciella MC-parkeringarna. Dessa är inte logiskt att betala per fordon eftersom det går in 10ggr så många fordon i samma ruta som en bil.
Enligt Stockholmstads hemsida så är MC parkeringarna gratis, men om man parkerar en MC på en vanlig p-plats så är det avgiftsbelagt.
http://www.stockholm.se/TrafikStadsplan ... ngsregler/
#1067964
Det är ju det som ska ändras. Fler bilar kommer det bli, det är ju en sak som är säker. Dessutom de som bor i närförort (med bil) som tidigare har kunnat låta bilen stå har nu inget incitament att låta bilen stå då det kommer att kosta att låta bilen stå hemma. Då kan man lika gärna ta den till jobbet i stället för moppen som man kanske har skaffat.
#1068047
llesrof skrev: Men var parkerade du den då? På gångbanan där folk skall gå? På gräset?
Nej, parkerade antingen i MC-rutor eller på ställen där bilar inte fick plats men där jag ändå inte var ivägen.. Skulle man till kunder eller på uppdrag kunde man oftast hitta en lämplig plats framför/bredvid den vanliga parkeringen. I vissa fall funkade det bra att ställa sig bredvid där det stod cyklar, även om det inte är helt okej enligt vissa så var jag inte mer ivägen än möjligen två cyklar bredvid varandra.

Som oftast var det väldigt smidigt... Och gick för det mesta snabbare än med bil.. När Söderledstunneln restaurerades stod allt helt jävla stilla från Farsta... då var det skönt att kunna glida förbi i "egen" fil.
#1068052
Lövet skrev:Den där logiken är bara halvbra. För i antal räknat lär du träffa på BETYDLIGT fler bilförare som kör dåligt med ditt sätt att se det. Och jag gissar att du inte vill ha höjda p-avgifter på din bil bara för det.
Jag räknar inte antal. Jag utgår från från hur stor andel av en viss grupp som uppvisar ett visst beteende. Det ger en rättvisare bild tycker jag. I förhållande till antalet är det till exempel fler MC-förare än bilister som kör som idioter utanför mitt vardagsrum. Sedan finns det ingen koppling mellan någons sätt att köra och P-avgifter som du verkar vara inne på. Hänger du med bättre nu?
#1068080
Det är ju faktiskt du själv som gjort kopplingen mellan beteende och sedan straffa dessa med p-avgifter ovan
#1068149
Lövet skrev:Det är ju faktiskt du själv som gjort kopplingen mellan beteende och sedan straffa dessa med p-avgifter ovan
Näe, faktiskt inte. Jag har över huvud taget inte antytt att det är frågan om något straff kopplat till ett beteende. Jag skrev "Att alla dessa individer med sina beteenden skall komma undan med gratis parkering och slippa tullavgifter också gör mig upprörd."
Jag skall försöka skriva tydligt och långsamt: Många MC-förare tar sig stora friheter i trafiken och har dessutom förmåner som bilister inte har. Det gör mig upprörd. Har du förstått den här gången? :D
#1068155
Jag förstår dig.
Tycker jag att det är en ok logik? - Nej.
#1068249
Lästen en artikel i DN precis om det här ämnet, verkar som det kommer att bli dyrt för alla att parkera i Stockholm.

Parkeringsplanen ska ha en ”trafikstyrande effekt”. Syftet är att uppnå en förbättrad framkomlighet och en minskning av miljöbelastningen. Den ska också öka antalet lediga p-platser. Det finns ett mål om 15 procent lediga platser.

Mer finns att läsa i länken http://www.dn.se/nyheter/sverige/chockh ... mc-uppror/

Skall man prissätta p-platser så att 15% är lediga då blir det dyrt att parkera.
#1068261
Får han som han vill (Daniel Helldén) så kommer det bara finnas gående, cykel och kollektivtrafik inne i stan. De vill lägga en miljard på cykelsatsning. Inte fel egentligen, men jag tror inte på att man bara ska göra det.
Inpassning

Verkar lite si och så med passformen ibland […]

Funkar denna adapter?

Jag undrar också det. Jag har samma stereo n[…]

Fläkthelvete

Det är samma fläktvinande under laddning[…]

Volvocarsretail har nya V90 Cross Country B5 bensi[…]