...

Moderator: Moderatorer

#926401
På tal om röd flagga... Jag har hört att det inte var många år sedan denna lag avskaffades. Den hade blivit bortglömd. När man framförde ett motorfordon skulle en person gå före med en röd flagga och varna människor för att det kom en bullrande och hästskrämmande bil. Hur det ligger till med lagens avskaffande, att den avskaffades först på 80- eller 90-talet låter jag vara osagt.
#926557
Googlade för att hitta något om lagen med röd flagga. Hittade inget, men däremot detta som också innehåller lag om röd flagga vid bilkörning. Men bara för damer.
http://www.resejournalen.se/Forum/yaf_p ... ander.aspx
#931269
Världens sämsta argument är "det vet väl alla". Det säger ingenting. Jag har alltid undrat vem "alla" är. Hade det stavats "allah" med h på slutet och uttalats i en moské, hade satsen i alla fall varit logisk. Bra tråd, dags att kräva källlor och motivation för påståenden utan substans. Trafiken är allas angelägenhet då farliga manövrer ofta drabbar andra.
#931360
Hörde på Facebook att SVT skulle lägga ner Kalle Anka på julafton. Men så var det visst inte. :wink:
SVT hade visst fått gå ut och dementera detta efter att det blivit en massa upprörda mail osv.
Skrämmande vilken dålig källkritik vissa har!

Hej, Jag är inte så insatt i hur st&ou[…]

Stort tack för dina inlägg Cotag. 👍🏻 En […]

Elpriset

@lennarte Det är i smartmätaren du[…]

Har säkert glömt nått men som sag[…]