...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#986316
skrothögen skrev:Till dig med en grå/silver/svart Volvo XC70 årsmodell ca. -10, som körde på E4an södergående vid Gävle idag klockan 17.
Du som körde i 90km/h i vänsterfilen i flera kilometer fast högerfilen var soptom. Folk tuta på dig men du vägrade flytta dig.
När du, man i 30års åldern som tillslut flytta dig ser man att du sitter och sms'ar eller rattsurfar. Du hade dessutom barn i baksätet.
Finns du på detta forum, lämna in körkortet omgående, eller låt frugan köra nästa gång så kan du surfa hur mycket du vill.
Tack!
Regnummer?! Kolla upp vem det var och skicka ett väl vält SMS. :)
Användarvisningsbild
av Mabuse
#986394
joel80 skrev: Regnummer?! Kolla upp vem det var och skicka ett väl vält SMS. :)
Hur gör man det på ett enkelt sätt?
http://biluppgifter.se/ hade tidigare en länk så man kunde få fram var bilen bodde och vad ägaren hade för telefonnummer, men så vitt jag vet funkar inte det längre. Hur gör man nu?
#986398
Transportstyrelsens app, sök uppgifter om annat fordon, fyll i regnr, klicka på ägare och "skicka sms" eller vad det nu står. Då får du ett mess tillbaka med uppgifter om ägaren, numret står inte med där men en snabb sökning på valfri gratistjänst gör susen.
#986437
joel80 skrev:Regnummer?! Kolla upp vem det var och skicka ett väl vält SMS. :)
Jag tänkte inte på regnummer just då, funderade först om det var ett fyllo och att man skulle tillkalla polis.
Det värsta är väl att hade jag skickat ett sms hade han svarat direkt, så som han rattsurfade :wink:
Han var en sådan som hamnar under den nya "rattsurfarlagen" då han hade noll koll på vad som hände i trafiken.
Och med barn i bilen dessutom :-(O)
Användarvisningsbild
av joel80
#986448
Märkligt hur vissa tänker.. eller snarare inte tänker...
Han borde ju ev. ha reagerat när folk började tuta på honom, och om inte annat gasat på lite, eller flyttat sig.

I sånna här lägen du ska ha dashcam så man kan kolla i efterhand. :D
#986461
joel80 skrev:Märkligt hur vissa tänker.. eller snarare inte tänker...
Han borde ju ev. ha reagerat när folk började tuta på honom, och om inte annat gasat på lite, eller flyttat sig.

I sånna här lägen du ska ha dashcam så man kan kolla i efterhand. :D
En del glömmer jäkligt snabbt.
#986485
joel80 skrev:I sånna här lägen du ska ha dashcam så man kan kolla i efterhand. :D
Jag har gjort lite försök med att ha en gammal Samsung S2 som dashcam, men det skakar så mycket på inspelningen.
Lär försöka hitta en bra hållare, kameramässigt tror jag den duger. Kör många olika fordon så vill att den ska vara lätt att förflytta :)
#986488
skrothögen skrev:
joel80 skrev:I sånna här lägen du ska ha dashcam så man kan kolla i efterhand. :D
Jag har gjort lite försök med att ha en gammal Samsung S2 som dashcam, men det skakar så mycket på inspelningen.
Lär försöka hitta en bra hållare, kameramässigt tror jag den duger. Kör många olika fordon så vill att den ska vara lätt att förflytta :)
Skaffa en Blackvue och fler än en hållare :)
#987006
Blackvue den är nog inte en kamera för en rookie som mig med de priser som jag sett efter lite google :P
Har hittat några i 3-500kr klassen som ska ha anti-skak, 1080p. Kanske kan duga för en nybörjare, eller vad tros? :)
  • 1
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • 290
  • 544
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]