...

Moderator: Moderatorer

#968368
Micce1980 skrev:MEN!! :wink: Kollar inte folk att den påkörde är ok, kan ju skadat sig ordentligt, något är allvarligt fel på folk.

Mja en Blackvue är ju aldrig fel, men din kamera verkar fungera helt ok.
Han gick runt och började prata med chauffören. Rörde sig obehindrat.
Syns nog inte riktigt på kameran...men såg han på nära håll när jag gled förbi.
#968573
BennyL skrev:Men vad f-n gör Buss-Börje... Går ut för att kolla hur skadorna på hans buss blev, istället för att försöka ta sig till den han just duktigt tryckt i bak för att kolla att han är OK... Visst, det var trafik, men :twisted:
Ja, det var lite märkligt.
Speciellt om man är vållande så borde man ju se till den andra.

Kan nog bli så att ansvaret blir delat i fallet med bussen och personbilen, eller vad tror ni? Även om det är bussen som står för "krockandet".

Vad finns det för nyheter bland dashcamen annars? Svårt att förstå vad som är bra och dåligt när man söker på ebay.
Men börjar stänga av sig lite då och då, och värre blev det idag. Efter jag pillat med SD-kortet.
#968591
Hur skulle det kunna bli delat? Bilen bromsade för rött ljus och bussen som inte höll avstånd eller koll framåt brakade in i den. (Ok att det verkar varit i senaste laget, men han kanske hade lite skymd sikt av de innan som körde mot rött..)
Man ska kunna bromsa, även hårt, utan att bli påkörd bakifrån. Jag blir rätt sur på folk som inte håller avstånd.. :(
#968593
Det här är lovande för debatten om dashcams ska räknas som övervakningskameror eller inte:
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 899850.ece

Drönare har precis blivit "friade" från att kallas övervakningskameror så det krävs inget sånt tillstånd för dem.
#968687
Jag är inte helt säker på att skåpbilen inte får del i vållandet. Han hade passerat stopplinjen med god marginal innan han bromsade. Det är ju inte bara så att du får fortsätta köra efter det du passerat stopplinjen, utan att du måste. Jag har erfarenhet av det eftersom en polispiket ville ha mig på rödljuskörning i korsningen Agnegatan/Kungsholmsgatan för många år sedan. Jag blev hindrad av framförvarande bilar i svängen. När det blev klart fortsatte jag eftersom jag passerat stopplinjen och stod i "cykelmagasinet". Polisen ville ha det till att jag körde mot rött eftersom jag inte passerat stolpen. De fick ge sig efter att advokaten tog upp det jag skrev om att man måste fortsätta efter passerande av stopplinjen. Men det bllir nog bussens fel, eftersom försäkringsbolag alltid skickar räkningen bakåt, men om det kommer till det juridiska är frågan inte lika solklar.
  • 1
  • 226
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 356
Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa ga[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Använd Vparts guide för att mäta br[…]

Tändstift rätt på spolen? Yup.

Köpråd

JA du , en hybrid eller el skulle gått bort […]