...

Moderator: Moderatorer

#857437
Tycker nog att dom flesta saker du hakar upp dej på är bagateller, några gör klart fel men ändå! Att du dessutom har tid att ägna dej åt att i vissa situationer vrida kameran gör ju att du inte är koncentrerad på din egen körning.
#857440
Jag rör aldrig kameran under körning! Zoomningarna och "vridningarna" som du kallar det är fixade i redigeringen.

Visst är vissa grejer lite bagatellartade.. har funderat på var jag ska dra gränsen.. men tänkte att jag tar med det jag stör mig lite på, t.ex dimljus, som är rätt bagatellartat, men jag kan inte sluta störa mig på det.. speciellt inte när det bländar. Samma sak med DRL-förare som inte fattar att DET ÄR LAG på att man måste ha bakljusen igång vid dåligt väder.


Och Allinug, tack.. och tack. :)
#857448
vetten skrev:Tycker nog att dom flesta saker du hakar upp dej på är bagateller, några gör klart fel men ändå! Att du dessutom har tid att ägna dej åt att i vissa situationer vrida kameran gör ju att du inte är koncentrerad på din egen körning.
Fast jag tycker nog att det är bra att allt kommer med litet som stort.
Vi är väl många som kör på rutin och hur många av oss har koll på samtliga skyltar och regler?
Högerregeln i Stockholm betyder att om du åker på en större väg så har du företräde.
Den Stockholmaren som kör så i skåne kommer vara inblandad i en olycka.
Jag har själv fått några tankeställare av filmerna som Joel80 lagt upp.
Nu kör jag väl inte som en gud då polisen ett par gånger velat ge mig något slags diplom för min körning *host*
#857454
Finns undantag från stockholmsregeln med "störst väg" ger företräde... ibland kan det nämligen också vara störst fordon som har (tar sig) företräde. :)

Jag tycker det har blivit rätt intressanta diskussioner här om även sånna saker som kanske inte än nån stor sak, men som fler stör sig på och som skapar en viss irritation i trafiken.
Jag har också fått lite nya tankeställare från kommentarer här, där jag kanske inte riktigt tänkt på hur hela situationen sett ut. :)
Så länge kritiken inte hoppar på mig allt för personligt välkomnar jag den. :)
#857469
joel80 skrev:Nu fick jag upp en ny video.. tagit lite tid, haft lite annat senaste dagarna. En riktig stor liten en på 5562g...

Vilket ev också påverkat min körning.. Känns som att vissa situationer och saker jag irriterade mig på när jag körde kanske ibland var lite mitt fel. Jag skyller på hormoner.. Får man göra det som kille? (:-) :p
[youtube]kp1ZT7TyjsY[/youtube]
Tänkte på den du klagade över som gick tillbaka till vänsterfilen efter du kört om. Händer att jag gör det samma och det är på grund av att asfalten många gånger är så pass dålig/grov i högerfilen. Då blir det stor skillnad på ljud, sen vet jag att man inte ska göra det men men. Sen beror ju det givetvis på hur mycket trafik det är.
#857475
Ja, de e sant, typ så har jag gjort också ibland faktiskt... då har det varit p.g.a mkt vatten i hjulspåren i högen. Nu måste jag nog säga att det var verken hjulspår, dålig asfalt eller vatten. :) Vad det var för anledningen att han bytte nu har jag svårt att förstå.. jag såg ingen anledning i allafall. :)
Det var ingen "big deal", jag blev bara lite brydd över hans körsätt, och han kunde ha bättre koll bakåt om han gör så, jag fick blinka på honom för att han skulle flytta sig när jag kom ikapp. Kan säga att jag inte körde så fort heller.. jag låg i ca 95km/h. Det var 90km/h där.
#857772
Sekvensen med glassgubben är ju helt underbar. Man kan riktigt föreställa sig hur ofokuserad föraren är på trafiken och hur fokuserad han är på sin glass. :) Men det är väl det som är charmen med trafik, ibland har ingen någon koll alls men för det mesta reder situationen ut sig ändå. :)
#857775
Ja.. hur tolkar ni för övrigt den korsningen. Glassgubben gjorde en märklig sväng, utan blinkers och helt ofokuserad, men jag började fundera på om han hade företräde. Jag har alltid lämnat företräde när jag kommit från håller han kom från. En sån där korsning där det känns naturligt.. men då jag inte såg nån huvudledsskylt är det ju troligen högerregeln där.
#857860
Här kommer jag med ett väldigt kort klipp... En rådjurskalv fick tyvärr sätta livet till. Detta hände natten till idag :/

Orkade inte lägga in musik eller annat utan bara klippte till det snabbt.

[youtube]rix5kn0DrWw[/youtube]
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 356

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]