...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1575984
Människor som kan högerregeln, som kan kugghjulsprincipen vid på/avfarter på motorväg, planerade omkörningar på vettiga ställen, vinkar till mötande när man möts på smala vägar då man kan behöva sakta in för att vara säker få plats båda på vägen, stannar när man står vid övergångställe, cyklister som inte bara viker i annan riktning utan att kolla bakåt eller hålla ut armen dit de tänker svänga, står för kanske en påkörning eller liten buckla på ens bil med dörren på parkeringsplats och inte smiter osv. Kanske självklarheter men nog ser jag exempel på motsatsen till det jag skrev ovan. Men på det stora hela tycker jag människor visar hänsyn i trafiken så nån sur gubbe är jag inte när jag sätter mig bakom ratten för att andra ibland kan visa dålig hänsyn i trafiken. Har väl hänt att jag också visat dålig hänsyn i trafiken men tror det inte hänt så många gånger. Ingen är ju perfekt. Har jag klarat mig från bli sur gubbe efter 45 års bilåkande på våra vägar så skall jag nog klara mig resten av den tid jag kan köra bil.
Användarvisningsbild
av bem
#1576287
sewen skrev: lör 13 apr 2024, 22:22 @bem, Nyfiken, du kör inte så ofta i stockholm va? Här existerar inte högerregeln. Tack och lov. Hade pajat flytet i trafikrytmen totalt.
Karlstad är största stad jag kör i numera. Stockholm var det väldigt många år sen jag körde bil. Trafikrytmen kan ju vara viktigare än vissa andra trafikregler, på vissa ställen. Men smäller det vet man ju vem som kan bli den skyldige.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]