Vad blir du irriterad på i trafiken?

...

Moderator: Moderatorer

Re: Vad blir du irriterad på i trafiken?

Inläggav drbrain lör 03 feb 2018, 15:17

llesrof skrev:
drbrain skrev:

Bara litet nyfiken på hur Hitler brukade parkera... skulle vara skoj att se en illustration men det är inte viktigt alls.

Sett en del folk med fina premiumbilar av allsköns märken som parkerar på två P-rutor utanför stormarknader osv, förmodligen med förhoppningen att slippa dörruppslag från hänsynslösa grannbilister. Inte kunnat dra några slutsatser till något visst märke dock, kan inte heller säga att jag inte förstår problemet om man har en bil man är extra rädd om.

Jag har parkerat på två P-platser ett antal gånger...
Dock inte för att slippa dörruppslag (eller ja, indirekt för att slippa ge någon annan det) utan för att vissa gubbar/tanter/coola killar/tjejer/övrigt pack envisas med att ta familjeparkering när dom åker själv.

Så om några tar familjeparkeringen så dubbelparkerar du så att det blir färre platser för några andra som inte står på familjeparkeringen? Jag får inte ihop logiken i det, men vaffan. Oerhört kreativ. :lol: Jag dubbelparkerade själv några gånger långt bort från andra men insåg sedan att det kändes så fjantigt. Vem är jag att breda ut mig? Jag brukar ändå få stå ifred om jag parkerar en bit bort. Dessutom slipper jag framstå som ett rövhål alternativt någon som inte kan parkera. :mrgreen:

Dubbelparkerar givetvis inte om det är ont om platser... men om alla familjeparkeringar är fulla och det finns 100 lediga plaster om man orkar gå 50m så har jag inget problem att ta två.

Sen tycker jag det är lite korkat att ha familjeparkering närmst ingångar till affärer/köpcentrum.
Garanterat hälften håller ju där för att dom inte orkar gå 50m längre... hade dom flyttat familjeparkering till något mittemellan så hade det säkert varit fler lediga platser.
--
Volvo XC70 T6 AWD Summum Polestar MY12
Volvo V70 2.5FT Momentum MY10
drbrain
Däckkrängare

Kör: Volvo XC70 T6 AWD P* MY12

Inläggav Lövet lör 03 feb 2018, 15:45

Exakt detta händer. Min lokala ICA Maxi flyttade familjeparkeringen två rader bort vilket innebär att den nu....innehåller familjebilar och inte neonstylade S60 T5or som tidigare.
Tidigare bilar
BMW 530xD, Subaru Outback 2,0d, V60 D3 Summum, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 LCI M-Sport, V60 D5 AWD, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i
Lövet
Moderator
Moderator

Kör: Passat TDI190 4M R-Line, Audi A1 1.2t SB

Inläggav Brainy lör 03 feb 2018, 18:50

Vår lokale maxihandlare tog bort familjeparkeringarna [emoji85]

Byggde sån här drive-in för avhämtning av internetbeställningar rakt över dem.
Dom var annars rätt bra då de var på gaveln av huset rätt långt ifrån entrén.
Användarvisningsbild
Brainy
Volvo
Volvo

Kör: Promenerar numer till jobbet.

Inläggav llesrof tis 06 feb 2018, 21:21

Nu är den äntligen här; boken för alla som kör BMW, Audi, Volvo XC60 och nyare VW Passat eller bara för alla andra som har behov av att hävda sig i trafiken:

KÖR SOM HITLER. Den rikt illustrerade bok lär dig köra som ett komplett rövhål och hur du med minsta möjliga ansträngning skapar maxima irritation.
Bild
Bild

:D
"I didn't hear the question but the answer is aliens"
llesrof
Volvonörd

Kör: Inte Volvo längre.

Inläggav Micce1980 tis 06 feb 2018, 21:30

llesrof skrev:Nu är den äntligen här; boken för alla som kör BMW, Audi, Volvo XC60 och nyare VW Passat eller bara för alla andra som har behov av att hävda sig i trafiken:

KÖR SOM HITLER. Den rikt illustrerade bok lär dig köra som ett komplett rövhål och hur du med minsta möjliga ansträngning skapar maxima irritation.

:D

Hehe nog för att jag kan se humorn i grovhuggna generaliseringar men du är stått vassare :wink:
Micce1980:s V60 viewtopic.php?f=51&t=134393
Förra V50:n viewtopic.php?f=51&t=112406

Skriv gärna Löst i rubrik el. liknande när problemet är avhjälpt samt vad som gjorde det
Användarvisningsbild
Micce1980
Tävlingspostare

Kör: V60 T4F aut MY12 Ocean Race

Inläggav llesrof tis 06 feb 2018, 21:51

Ja, alla kommer inte att gilla den. Men man kan ju inte vara populär hos alla. Jag ser ett klart mönster i trafiken och vilka det är (bilmodeller) som utmärker sig.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"
llesrof
Volvonörd

Kör: Inte Volvo längre.

Inläggav SBergdahl tis 06 feb 2018, 22:32

Idag såg jag en tomte i Land Cruiser blockera en hel rad på Maxis parkering sittandes i bilen väntandes på något. Riktigt praktexempel faktiskt. Orkade inte försöka fota i mörkret.

Han backade in längs väggen på fiskboden men glömde att bilar behöver lite svepyta att svänga på, inte bara exakt en bils bredd direkt i kurvan så alla som kom från det hållet fick vackert hoppa över den raden.
Nu: V70N 2.5T -04 ~31000 mil Bild
Tidigare: S80 2.4i -00, 855 GLT -97, 854 GLT -95, 745 GL -87, 744 GLT 16v -88
Användarvisningsbild
SBergdahl
Volvotok

Kör: V70N 2.5T -04

Klicka här för att se fler Volvo kategorier

Sök på jagrullar.se - Sveriges Volvoforum

Föregående

Återgå till Väg & Trafikdiskussion