...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1224892
vetten skrev:Levererade mina fyra kinapaket perfekt utan dröjsmål.
De kanske är bättre på att leverera paket från Kina, än från Ljungby. :???:
av Mwi
#1224896
SvenB skrev:
frasse4 skrev:Ja och varför så bråttom? De lyckas ju inte leverera när de lovar i alla fall...
OM de levererar överhuvudtaget. Det är ju för inte att det kallas för "Postnordlotteriet" när man skickar något med dom. :lol:
Jag vet inte om det stämmer, men det rycktas om att Postnord ska lösa slutförvaringen av kärnbränsleavfallet. Ingen vet vart det tog vägen :wink:
#1224915
Fick senast nu i veckan "paket levereras hem till dig under dagen" men inte kom det något paket. Men det är väl bara att ta ut en ny semesterdag. Tur man inte betalat för hemleverans... Eller just det, den hade jag ju :s
#1224916
Tycker det könns lite läskigt.. dom tappade bort ett paket jag beställde i november.. meddelade de jag beställt av som efter 5 veckor skickade ett nytt... då kom det fram två paket från postnord istället! Jag vill inte ha dubbelt kärnbränsleavfall i lådan! :D

Tipsade Postnord om att leta i Veddesta, fast just då kanske det var i Sundsvall...:
Skärmklipp 2017-12-21 08.11.39.png
Skärmklipp 2017-12-21 08.11.39.png (87.48 KiB) Visad 946 gånger
#1225721
Om det inte handlar om oförmåga att adaptera till rådande omständigheter, så vad handlar det om?
Ja, du skriver det ju själv, Orvars oförmåga att adaptera till till rådande trafikförhållanden...

Mike
Den kommentaren sätter nog nivån på inlägget i övrigt
Användarvisningsbild
av SvenB
#1225741
Momentum skrev:
Om det inte handlar om oförmåga att adaptera till rådande omständigheter, så vad handlar det om?
Ja, du skriver det ju själv, Orvars oförmåga att adaptera till till rådande trafikförhållanden...

Mike
Den kommentaren sätter nog nivån på inlägget i övrigt
Och det tydliga beviset på bristen på acceptans i trafiken ??:-/
#1226068
llesrof skrev:Hellre några Orvars än Hitlers i trafiken.
Nja. De "Orvars" jag gett exempel på är en direkt livsfara för i synnerhet oskyddade trafikanter i stadsmiljö pga skarpt begränsad uppfattningsförmåga. Ute på landsväg så är de mest bara ett irritationsmoment och är hanterbart av varje kompetent förare (och skulle det trots allt smälla utan att man har chans att parera så är man i någon mån skyddad av bilens säkerhetssystem). Handlar generellt om låga hastigheter för "Orvars" men man måste se upp för plötsliga irrationella manövrar.
#1226079
Fast nu tror jag ni börjat prata om Roffe.

Orvar kör sakta p.g.a sin egen förmåga och sniglar sig fram. Kör väldigt sakta genom samhällen och stadsgator.

Roffe däremot.. Han kör lika sakta som Orvar på landsväg, men är helt oberoende av hastighetsskyltar.. Blir det 50km/h håller Roffe fortfarande 65km/h.. Även förbi en skola blåser han förbi i 65.. Flyger nästan över fartguppet utan att fatta varför, för att sen åter igen hamna på landsvägen och tuffa fram i sina 65km/h.

;)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1226109
mikethebik skrev:
Momentum skrev:
Om det inte handlar om oförmåga att adaptera till rådande omständigheter, så vad handlar det om?
Ja, du skriver det ju själv, Orvars oförmåga att adaptera till till rådande trafikförhållanden...
Vad anser du är "rådande trafikförhållanden"? Vad du anser att vägen borde ha för hastighetsbegränsning, eller vad det står på skyltarna?
Jag tror det finns flertal här runt "byn", där det är 40 km/Tim, som svär över mig. Jag håller nämligen hastigheten med bara 1-2 km/tim över tillåtet. De kör sällan om i det egentliga samhället, men strax innan det blir 70 far de iväg som "skjutna ur en kanon" betydligt över 70. Jag ökar till 71-72 km/tim på min färd. De flesta vill tydligen hålla en högre hastighet än skyltat. Är det jag som inte apterar till rådande trafikförhållanden, eftersom vägen borde ha en högre hastighet? Den har haft det. Det är kanske sådana som mig ni kallar Orvar eftersom det är jag som orsakar omkörningar, genom att hålla skyltad hastighet? :wink:
  • 1
  • 426
  • 427
  • 428
  • 429
  • 430
  • 543
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]