...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
#1175568
joel80 skrev:
snepo skrev: Haha var gäller 120 km/ih sverige?
Kör ofta sån motorväg.
En sträcka på 6-7 mil mellan Uppsala och Gävle är det 120km/h på..
På E18 mellan Stockholm och Västerås där jag ibland kör finns det också...
Är väl skapligt många motorvägsmil som höjts till 120km/h?
Jo det vet jag,att det finns 120km/ vägar. Men inte många som håller hastigheten.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1175605
Glad, förvånad och chockad :wink: Har skrivit på forat tidigare och undrat varför folk inte använder bältet på länsbussar. Sitter på en nu och döm av min förvåning när jag hör två nypåstigna tjejer klicka fast sig. Hade jag haft mer öl i bagen hade de fått var sin 8)
Användarvisningsbild
av Derank
#1175607
Tyvär är ju bälte på bussarna ett måste idag för chaufförerna kör ju som rena idioter. Gasa.....bromsa......Gasa. .....bromsa. .........ochså tvärsvänger vi lite då.........håll i er......

Sist jag åkte buss var media son som då var 5år och vi skulle åka 9km in på ett tivoli och han ville så gärna åka buss. Och jag kan då säga att hade jag varit själv hade jag fan bet chauffören stanna bussen och tillkalla en annan chaufför.



skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1185316
Någon nämnde Stockholm och blinkers och att man får lucka? Här i Göteborg blinkar vi utan att vilja mer än blink tillbaks. Såhär:

- Blink= hallå du! Gubbagrönt elle?
- Blink tebax =Jajemän, Bengan baloo och hela fuderutten!
- sista blink= Gött ä de!
Användarvisningsbild
av svergie2
#1185320
Robbi skrev:Någon nämnde Stockholm och blinkers och att man får lucka? Här i Göteborg blinkar vi utan att vilja mer än blink tillbaks. Såhär:

- Blink= hallå du! Gubbagrönt elle?
- Blink tebax =Jajemän, Bengan baloo och hela fuderutten!
- sista blink= Gött ä de!
Hahahhh

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
av rid54
#1185336
Derank skrev:Tyvär är ju bälte på bussarna ett måste idag för chaufförerna kör ju som rena idioter. Gasa.....bromsa......Gasa. .....bromsa. .........ochså tvärsvänger vi lite då.........håll i er......

Sist jag åkte buss var media son som då var 5år och vi skulle åka 9km in på ett tivoli och han ville så gärna åka buss. Och jag kan då säga att hade jag varit själv hade jag fan bet chauffören stanna bussen och tillkalla en annan chaufför.



skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
Och då blir man ju så extra glad, när man åker med nån som faktiskt KAN köra buss... Axar o bromsar lugnt, stannar utan ryck, planerar filbyten så att man inte hamnar i gången och man kan faktiskt läsa lite i reseboken man tog med sig, utan att kräkas. Den sorten är nog tyvärr dags att rödlista, för det är inte många kvar. Inte i Stockholmstrakten iaf.
av llesrof
#1185364
Med tanke på klientelet som kör buss i den här stan så måste de ha snabbutbildats eftersom de knappast haft svenskt körkort speciellt länge eller ens haft något körkort alls, eller ännu troligare, aldrig ens framfört ett fordon. Det avspeglar sig i körsättet.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1198581
En dansk minibuss med en saxlift på släp låg framför mig på vägen till jobbet idag, bara det kan man ju bli glad av, nej då :wink: . Men efter första korsningen bakom honom skulle jag smita om på vänstersidan men såg då att jo visst släpet blinkade höger men bilen blinkade vänster och han hade bara tagit ut svängen så fick lätta på gasen. Så tredje korsningen där jag låg efter honom körde jag upp bredvid honom och berättade, han blev glad när han förstod vad jag menade och stannade för att kolla längre fram :D
Användarvisningsbild
av sthlm
#1199469
Numera blir jag på bra humör om jag ser någon i sthlm blinkar och dessutom åt rätt håll.
Euforin är närmast total när man får en bekräftelse på att man gjort något bra som att släppt fram bussar som ger en ett varningsblink tillbaka eller någon som vinkar i höjd med backspegeln och man kan vinka tillbaka.

Håll i hatten så blev jag framvinkad av en taxi idag och fick slösa på blinkersoljan med ett tackblink i en knepig situation.
Användarvisningsbild
av joel80
#1199520
Jag blev framsläppt av en Taxi häromdagen (på Kungsholmen i rusning!) också och blev glatt överraskad. Gick så sakta och jag kom från sidan så jag kunde vinka ett tack till föraren. :)
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 36
Vi som beställt nya XC60

På väg till handlaren! XC60 Recharge[…]

Hej igen. Bilen som det gäller är d&arin[…]

Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]