Vad blir du glad av i trafiken?

...

Moderator: Moderatorer

Re: Vad blir du glad av i trafiken?

Inläggav SRT fre 19 maj 2017, 22:28

Lite trafik och låg på ca 150 km/h och röd T3 dyker upp bakom på motorvägen.Den ligger efter en stund innan han kör om och jag tippar på att han håller ca 170 km/h när jag strax efter ser en figur stå upp bakom ett broräcke.Plötsligt dyker en mc polis upp med blåljus och T3:an blir invinkad.Tur för mig men hans körkort åkte nog all världens väg.LOL.
Kommer min Volvo att stanna nu (enligt forumet) när jag satt på en extradel som dessutom inte är original.
SRT
Uppkörning

Kör: Volvo S80 2.5T BSR- Blackbird - Hayabusa

Inläggav grillchips fre 19 maj 2017, 23:08

Blev det lite svettigt där SRT? :D
Drömmer om:
Volvo XC60 T6 AWD Black R
Nuvarande:
Volvo V50 1.8F '08
Tidigare:
VW Golf 3 GT '94 - Såld
Användarvisningsbild
grillchips
Volvonörd

Kör: Volvo V50 1.8F "R-Design" MY08

Inläggav Micce1980 fre 19 maj 2017, 23:22

Hehe illa men tur för dig denna gång :wink:

Kör ju själv mycket sällan "för fort" men förra sensommaren var det så trist att ligga på E4:an genom Småland och Skåne och blir omkörd av alla utom lastbilar. Hittar en marchfart på cirka 150 km/h och då blev jag ändå oftare omkörd än den som kör om. Börjar närma mig Hyllinge (nära Helsingborg) och vet med mig att det ofta är övervakning i området men hinner inte tänka på det mer förrän jag är framme och två skuggor uppe på bron uppenbarar sig just när jag kör om en liten röd bil för säkert tredje gången och som pendlat så den bar bara att lätta på gasen men upptäcker till min glädje att det är fullt i deras p-plats är full av de som kört om mig :wink:

Vet ju med mig att det inte är lönt att köra för fort och hade tur denna gång. Hade jag blivit av med kortet 2 månader innan en bilsemester på 2.5 månader i USA hade jag inte varit lycklig. Men man lär sig på nytt och vart glad över detta ;)
Micce1980:s V60 viewtopic.php?f=51&t=134393
Förra V50:n viewtopic.php?f=51&t=112406

Skriv gärna Löst i rubrik el. liknande när problemet är avhjälpt samt vad som gjorde det
Användarvisningsbild
Micce1980
Tävlingspostare

Kör: V60 T4F aut MY12 Ocean Race

Inläggav SRT lör 20 maj 2017, 11:14

Har själv varit av med kortet två gånger varav en gång i bil och en gång på mc men var inte direkt skadeglad utan mer lättad över att ödet hade andra planer denna gång. :D
Kommer min Volvo att stanna nu (enligt forumet) när jag satt på en extradel som dessutom inte är original.
SRT
Uppkörning

Inläggav llesrof lör 20 maj 2017, 12:13

SRT skrev:Lite trafik och låg på ca 150 km/h och röd T3 dyker upp bakom på motorvägen.Den ligger efter en stund innan han kör om och jag tippar på att han håller ca 170 km/h när jag strax efter ser en figur stå upp bakom ett broräcke.Plötsligt dyker en mc polis upp med blåljus och T3:an blir invinkad.Tur för mig men hans körkort åkte nog all världens väg.LOL.

Är det inte 120 km/tim som är högsta tillåtna hastighet i Sverige? :mrgreen:
"I didn't hear the question but the answer is aliens"
llesrof
Tävlingspostare

Kör: Inte Volvo längre.

Inläggav SRT lör 20 maj 2017, 14:47

llesrof skrev:
SRT skrev:Lite trafik och låg på ca 150 km/h och röd T3 dyker upp bakom på motorvägen.Den ligger efter en stund innan han kör om och jag tippar på att han håller ca 170 km/h när jag strax efter ser en figur stå upp bakom ett broräcke.Plötsligt dyker en mc polis upp med blåljus och T3:an blir invinkad.Tur för mig men hans körkort åkte nog all världens väg.LOL.

Och jag som trodde att det var lägsta hastighet som stod på skyltarna som gällde.Jaja, kanske därför man varit av med kortet två gånger.Nåja, det brukar för det mesta gå lugnt och fint till med körningen.Släpper även förbi folk på landsväg vilket verkar vara gansk ovanligt idag. :D

Men sanningen är faktum att i rusningstrafik på motorvägarna nere i Skåneland så hålls det både 140 - 150 km/h med bara någon billängd emellan och det här är lika vanligt som att det kan snöa i December, typ.Men samtidigt så påstår de flesta att de kör enligt de gällande hastighetsreglerna vilket borde göra detta helt omöjligt när jag ofta ser fler bilar i kö i vänsterfil som jagar fram och vill om trots att farten sedan länge är överskriden.Anar man en genomskinlig bubbla här när verklighetens påståenden inte stämmer samt polisens körkortsindragningar som påstås skjuta i höjden ett flertal år på rad.
?:-/
SRT
Uppkörning

Inläggav llesrof fre 26 maj 2017, 22:27

Idag blev jag glad. Varenda jävla gata i Jönköping är sönderpillad. Man kan inte köra genom stan någonstans utan att det blir köer på grund av att det har grävts ett hål i gatan och ena filen är avspärrad. Jag och en kollega hde vart på lunch och att välja väg att köra är som att spela rysk roulette med en automatpistol. Det blir fel hur man än gör. Självklart var den fil vi körde i uppgrävd. Idioterna som ansvarar för dessa hål hade naturligtvis inte heller några trafikvakter eller trafikljus som underlättade växelvis körning. Nej, de var inte ens där. Gräv upp eb jävla hål och låt det sedan vara. Bilisterna vi mötte var naturligtvis inte alls sugna på att låta oss med hindret på vår sida få köra. Köerna var flera hundra meter åt båda hållen. Till och med när mötandes kö stod stilla passade folk köra fram så att ingen i vår kö kunde passa på att passera medan de ändå bara stod där.

Då var det en äldre utländsk man i en gammal silverfärgad Opel Astra som stannade, blinkade med helljuset mot mig för att visa att nu var det minsann min tur att få köra. Hade hade inte gjort detta så hade jag stått där än. Måtte goda ting drabba honom.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"
llesrof
Tävlingspostare

Kör: Inte Volvo längre.

Inläggav snepo fre 26 maj 2017, 23:19

llesrof skrev:

Haha var gäller 120 km/ih sverige?
Blev omkörd av personbil med släp idag. Körde 100 på 100 väg., Blir omkörd av utländska lastbilar ibland på 100 km/h väg. Vet inte,men trodde 80 km/h var max på bil och släp/trailer
Bilälskare
snepo
Mekaniker Wannabe

Kör: Jaguar XF

Inläggav joel80 lör 27 maj 2017, 02:30

snepo skrev:Haha var gäller 120 km/ih sverige?

Kör ofta sån motorväg.
En sträcka på 6-7 mil mellan Uppsala och Gävle är det 120km/h på..
På E18 mellan Stockholm och Västerås där jag ibland kör finns det också...
Är väl skapligt många motorvägsmil som höjts till 120km/h?
V60 D5 TE Summum MY16
V60 T4F Summum MY12
Såld: V70 D3 DE MY13

Min garagetråd V60 D5 TE: viewtopic.php?f=51&t=122334
Min garagetråd V60 T4F: viewtopic.php?f=51&t=111872
Användarvisningsbild
joel80
Volvofanatiker

Kör: V60 D5 TwinEngine MY16, V60 T4F MY12

Inläggav joel80 lör 27 maj 2017, 02:31

Kör ofta sån motorväg.
V60 D5 TE Summum MY16
V60 T4F Summum MY12
Såld: V70 D3 DE MY13

Min garagetråd V60 D5 TE: viewtopic.php?f=51&t=122334
Min garagetråd V60 T4F: viewtopic.php?f=51&t=111872
Användarvisningsbild
joel80
Volvofanatiker

Kör: V60 D5 TwinEngine MY16, V60 T4F MY12

Inläggav snepo lör 27 maj 2017, 12:36

joel80 skrev:

Kör ofta sån motorväg.

Jo det vet jag,att det finns 120km/ vägar. Men inte många som håller hastigheten.
Bilälskare
snepo
Mekaniker Wannabe

Kör: Jaguar XF

Inläggav Micce1980 lör 27 maj 2017, 16:48

Glad, förvånad och chockad :wink: Har skrivit på forat tidigare och undrat varför folk inte använder bältet på länsbussar. Sitter på en nu och döm av min förvåning när jag hör två nypåstigna tjejer klicka fast sig. Hade jag haft mer öl i bagen hade de fått var sin 8)
Micce1980:s V60 viewtopic.php?f=51&t=134393
Förra V50:n viewtopic.php?f=51&t=112406

Skriv gärna Löst i rubrik el. liknande när problemet är avhjälpt samt vad som gjorde det
Användarvisningsbild
Micce1980
Tävlingspostare

Kör: V60 T4F aut MY12 Ocean Race

Inläggav Derank lör 27 maj 2017, 16:59

Tyvär är ju bälte på bussarna ett måste idag för chaufförerna kör ju som rena idioter. Gasa.....bromsa......Gasa. .....bromsa. .........ochså tvärsvänger vi lite då.........håll i er......

Sist jag åkte buss var media son som då var 5år och vi skulle åka 9km in på ett tivoli och han ville så gärna åka buss. Och jag kan då säga att hade jag varit själv hade jag fan bet chauffören stanna bussen och tillkalla en annan chaufför.

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
[FUCKING A DUCK WITH A SMILING FACE ON A BLUE BIKE WITH STRAWBERRYS]
Derank
Volvotok

Vad blir du glad av i trafiken?

Inläggav Robbi fre 14 jul 2017, 20:18

Någon nämnde Stockholm och blinkers och att man får lucka? Här i Göteborg blinkar vi utan att vilja mer än blink tillbaks. Såhär:

- Blink= hallå du! Gubbagrönt elle?
- Blink tebax =Jajemän, Bengan baloo och hela fuderutten!
- sista blink= Gött ä de!
Användarvisningsbild
Robbi
Bensin i blodet

Kör: XC70 MY15

Inläggav svergie2 fre 14 jul 2017, 20:38

Robbi skrev:Någon nämnde Stockholm och blinkers och att man får lucka? Här i Göteborg blinkar vi utan att vilja mer än blink tillbaks. Såhär:

- Blink= hallå du! Gubbagrönt elle?
- Blink tebax =Jajemän, Bengan baloo och hela fuderutten!
- sista blink= Gött ä de!

Hahahhh

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
svergie2
Bensin i blodet

Kör: V60 D3 Aut Summum/V40 2.0T Jubileum MY02

Klicka här för att gå till nästa sida av tråden

Klicka här för att se fler Volvo kategorier

Sök på jagrullar.se - Sveriges Volvoforum

FöregåendeNästa

Återgå till Väg & Trafikdiskussion