...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1087102
Köp en claybar och se om det går bort först. Ingen mening att hålla på och prata med f-bolag om det går att ta bort själv. Alternativ 2 är att låta en rekondare titta på det (ev. våtslip). Även det kommer vara billigare (och snabbare) än att blanda in polis eller f-bolag.
Användarvisningsbild
av sthlm
#1088778
Köpte en sån claybar och det blev ju perfekt så tackar för det tipset.
Nu har jag dock dokumenterat och händer det igen så blir det polisanmälan.
Inte för att Polisen kan/kommer/har tid att göra något men det kanske dimper ner ett papper hos henne i bästa fall så hon vaknar upp.
av mawno
#1089773
Hade en liknande mindre rolig överraskning förra veckan. Någon rövhatt har kört på bilen när den stod parkerad, naturligtvis har dom inte lämnat någon lapp :( Lutar dock åt att TFF tar det så självrisken blir "bara" strax över 2 lax.
Man har ju roligare saker att lägga tid och pengar på...
#1089848
Efter en hundramilstripp med nya V60CC så kan jag konstatera att den är trevlig att köra. Hade två stinter igår som VOC fick till 0,44 på typ 2x90 minuters körning genom Dalarna.

Men det är inte det som jag blir irriterad på utan på väg tillbaka idag på E4:an söder om Gävle.
Ligger i typ 110 på farthållaren, blir omkörd av många bilar, ser en Caddy som kommer ikapp... ikapp... ikapp... jag tänkte vad f-n väntar du på, det är tomt i vänsterfilen, men nej, han ville vara som en släpvagn på mig.
Jag var av andra åsikter och började terrorn... Först gjorde jag nogsamt rent vindrutan och jodå, då ökade avståndet nästan till OK avstånd.. under 30 sekunder innan han var tillbaka igen. Testade att sänka farten med en 5:a, men då kom han bara närmare... Testade att öka till 120 och jodå, då blev luckan större... ett tag, men när jag såg att han var påväg ikapp igen så sänkte jag till 110... gissa... Jeep, släpvagn igen. Lite mer rengöring av rutan kanske, men ingen reaktion.
Då ledsnade jag och ökade till 125 för att bli av med fanskapet och det hjälpte. När det sedan blir 120 efter Älvkarleby så låg jag kvar på 125 och efter ett tag kom han och körde förbi i en rasande fart för att sedan försvinna i fjärran...

Jag skulle vilja titta in i hjärnan på den personen och lyssna på hur de eventuella tankarna går, fast det står nog still.
Jag var inne på att testa hur långt han ville sänka farten, men eftersom han kom närmre varje gång jag sänkte farten så ville jag inte ha honom där...
Mupp! :twisted:
#1089872
BennyL skrev:Jag skulle vilja titta in i hjärnan på den personen och lyssna på hur de eventuella tankarna går, fast det står nog still.
Nåt i denna stilen :mrgreen:
Bilagor
tv_112763072.jpg
tv_112763072.jpg (41.09 KiB) Visad 2121 gånger
Användarvisningsbild
av sthlm
#1089884
Så nu en återkommande sak jag irriterat mig på.
Körskollärare till och från arbetet!
Har en som kör som en idiot som kör över Skanstullsbron vidare ringvägen och Renstiernasgatan (kommer inte ihåg bilskolan).
Ingen blinkers och kryssar mellan bilar som en dåre och tutan lär vara sliten (utan anledning).
Idag var det dock Staffans bilskola med sin "polis-stripade" bil på Magelungsvägen som kryssade fram utan blinkers runt 16:45.
Kan tänka mig hur det låter om dagarna i bilen "Det där gör du inte om, det blir minst 10 lektioner a´495:-".
Dom kanske borde byta plats med eleverna och övningsköra lite själva.
#1089891
Sedan finns det de där smygrövslickarna som inte ligger precis i röven på en men som ändå är för nära och som inte skulle hinna bromsa om en måste nita. De där troglodyterna som ligger precis i röven gör detta medvetet och för att provocera. Dessa är lättare att förhålla sig till eftersom de är enkla och begripliga. De är helt enkelt dumma i huvudet på ett simpelt och jordnära vis och kan enkelt avfärdas med den motivationen. Men de där smygslickarna... de är svåra. Inte tillräckligt nära för att vara medvetet provocerande med tillräckligt nära för att utgöra en fara. De har bara dålig koll. De begriper inte bättre. Vi råkade ut för en sådan på Nissastigen på midsommarafton. En röd Volvo V50 lade sig 1,5 sekunder bakom oss. Om kompisen som körde behövt nita för en älg så hade det sagt smack och vi hade fått en V50 i jordgubbarna i bagaget. Vi ökade farten och då körde den ikapp. Vi minskade farten och då kom den ytterligare lite närmre. Vi höll jämn fart och då låg den så där retligt nära. Vi sänkte farten lite när det var omkörningsläge men inte fan körde han om.

Många, för att inte säga de flesta, av de där smygslickarna har väldigt svårt att hålla jämt avstånd. Ena stunden ligger de nästan precis i röven en liten stund. Sedan kan de hålla rejält avstånd en stund för att strax efter det trycka på gasen och lägga sig så där nära igen. Jäkligt intressant beteende faktiskt.
#1089894
sthlm skrev:Idag var det dock Staffans bilskola med sin "polis-stripade" bil

Var tvungen att kolla, meeeh vad fult det var :*O/
Bilagor
IMAG0858-625x253.jpg
IMAG0858-625x253.jpg (42.27 KiB) Visad 493 gånger
Användarvisningsbild
av sthlm
#1089903
Micce1980 skrev:
sthlm skrev:Idag var det dock Staffans bilskola med sin "polis-stripade" bil

Var tvungen att kolla, meeeh vad fult det var :*O/
Precis en sådan och med en "sverigestrumpa" trädd över vänster backspegel för att få till det lila extra.
Noterade dock när jag låg bakom att det nog saknades lite av synfältet då den halkat lite snett.
Inte så att det var någon fara skall tilläggas men onödigt att inte foliera backspeglarna när man gör resten.
Staffans trafikskola får gärna svara här på hur dom själva anser att man skall framföra ett fordon.
  • 1
  • 343
  • 344
  • 345
  • 346
  • 347
  • 544
MartinS V60 D4 R-Design

Sedan är det ju faktiskt lite skoj att meka s[…]

Det här är en helt annan värld &aum[…]

Har kört 200 000 mil med sin Tesla Rekordbil[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-)