...

Moderator: Moderatorer

#1081344
torbjorn_75 skrev:Succén fortsätter!

Falluckor ska sätta stopp för fartdårar i Malmö
Nu är det "up and running", resultatet efter att jag kört förbi där en 10-20ggr är att som vanligt fungerar den bara där och inte 100m innan och efter
Bilagor
20160528_150020_N.jpg
20160528_150020_N.jpg (1.11 MiB) Visad 403 gånger
#1081394
Det spelar ingen roll hur många solskydd dem förbjuder eller hur många hastigheter som sänks..det kommer Aldrig efterlevas om inte det finns någon som ser till att det efterlevs. Precis så som det ser ut just nu.
Undra hur länge man kan köra utan regskylt utan att bli stoppad, på flera fordon jag möter så verkar det vara gränsen till obefintligt att bli stoppad.
Hastigheten är bara en aspekt ur trafiksäkerheten men på de vägar inom tätort jag kör på så är hastigheten för hög hos de flesta. Det saknas helt enkelt någon form av riskanalys och moral hos vissa. Sjukligt dock att hastigheten sänkts till 80km/h på flera gamla breda landsvägar utan bebyggelse eller boende i närheten av vägen, där borde det kunna vara gamla hederliga 90 eller varför inte 100 på en del sträckor.
#1081574
Micce1980 skrev:Nu är det "up and running", resultatet efter att jag kört förbi där en 10-20ggr är att som vanligt fungerar den bara där och inte 100m innan och efter
Toppen! Jag får kolla in det vid något tillfälle.
#1081585
torbjorn_75 skrev:
Micce1980 skrev:Nu är det "up and running", resultatet efter att jag kört förbi där en 10-20ggr är att som vanligt fungerar den bara där och inte 100m innan och efter
Toppen! Jag får kolla in det vid något tillfälle.
Ska vi bestämma en tid och köra i 60 knyck från varsitt håll? :mrgreen: Är ju ändå en 7st fartgupp på sträckan Emporia-Ribersborg så att i mitten sätta detta "dyra" gupp känns lite lustigt, hoppas få en som faller igenom på film en dag, var nära idag men föraren bromsade "tyvärr"
#1081589
skrothögen skrev:Det spelar ingen roll hur många solskydd dem förbjuder eller hur många hastigheter som sänks..det kommer Aldrig efterlevas om inte det finns någon som ser till att det efterlevs. Precis så som det ser ut just nu.
Undra hur länge man kan köra utan regskylt utan att bli stoppad, på flera fordon jag möter så verkar det vara gränsen till obefintligt att bli stoppad.
Hastigheten är bara en aspekt ur trafiksäkerheten men på de vägar inom tätort jag kör på så är hastigheten för hög hos de flesta. Det saknas helt enkelt någon form av riskanalys och moral hos vissa. Sjukligt dock att hastigheten sänkts till 80km/h på flera gamla breda landsvägar utan bebyggelse eller boende i närheten av vägen, där borde det kunna vara gamla hederliga 90 eller varför inte 100 på en del sträckor.
Det var på en sån sträcka jag blivit fotad... båda gångerna på väg 56 norr om Sala. Inte legat speciellt mycket över utan max 10m/h över... (Så oftast inte ens i den hastighet som tidigare var helt ok på den sträckan...) tydligen tillräckligt för att trigga kamerorna som är igång.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Den startar nog utan glödstift. Står EG[…]

Hej, Jag är inte så insatt i hur st&ou[…]

Stort tack för dina inlägg Cotag. 👍🏻 En […]

Elpriset

@lennarte Det är i smartmätaren du[…]