Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stooges
#634545
Samma här. Skickade mail till deras kundservice och fick ett standard svar.

Hej och tack för ditt mail!

Vi har mottagit din förfrågan och återkommer till dig på vardagar inom 24 timmar.
Våra öppettider är helgfria vardagar kl 08 – 17.

Du kan svara på detta mail med kompletterande information så länge du har kvar ärendenumret i rubrikraden.
Om du vill kontakta oss via telefon, vänligen ha ditt ärendenummer # tillgängligt.

Med vänliga hälsningar
Kundservice, Skruvat.se

Tror ni någon har hört av sig ?
Svar : NEJ! Kanske har glömt att dra upp klockan ??:-/
Användarvisningsbild
av Funk
#634624
Tror ni någon har hört av sig ?
Inte inom 24 timmar i alla fall...

/Thomas
av *pettson*
#634682
Jag kan inte se att skruvat gjort nåt fel egentligen.
Skäll på era NIX representanter.. för vad står det egentligen på deras hemsida?
Eller ljuger man i länken? (texten är den som är inklippt här)
Infon är ifrån 2008


http://gd.se/konsument/1.496-nix-registret
Relaterat
En privatperson som är Nix-ansluten slipper samtal från telefonförsäljare med några undantag.

1. Företag där du redan är kund eller nyligen var kund får fortfarande ringa till dig.
2. Undersökningsföretag av typen Temo eller Sifo får ringa till dig.
3. Telemarketingföretag kan ringa på uppdrag av ett företag där du är kund.


Vill du gå med i Nix ringer du. Du måste ringa från det telefonnummer du vill spärra. Följ instruktionerna. Efter några dagar får du ett brev på posten som innehåller en kod. Ring upp Nix igen och knappa in koden. Spärren är klar.

Seriösa telemarketingfirmor är enligt direktmarknadsföringslagen skyldiga att uppdatera sina ringlistor var tredje månad. Efter den tiden ska det alltså bli betydligt färre försäljningssamtal i din hemtelefon.
I dagsläget finns inget motsvarande system för mobiltelefoner
Användarvisningsbild
av Vojje
#634684
Skruvat skrev:Hej alla jag-rullare!

Vi säljer absolut inga uppgifter om våra kunder till andra bolag men däremot ser vi som vårt uppdrag att hjälpa våra kunder att sänka deras kostnader för det mesta som har med bilen att göra.
Vi har därför tagit fram en egen bilförsäkring tillsammans med ett försäkringsbolag som kontaktat en del kunder och erbjudit dem vår försäkring.
Det är den enda partnerprodukten som vi tagit fram tillsammans med någon annan och den har varit uppskattad utav de flesta.
Vill man inte bli kontaktad i fortsättningen så stryker vi självklart uppgifterna så att det inte kan ske igen. Kontakta oss på kundservice så stryker vi er ur registret samt ser till att ni blir kompenserade för besväret.

Med vänliga hälsningar
Magnus Possman
Kundserviceansvarig, Skruvat.se
Tack, för detta initiativ. Jag funderar allvarligt att flytta över bilförsäkringar till Vardia :D .
Användarvisningsbild
av Funk
#634883
skruvat.se har jag varit kund hos, dock inte hos deras eventuella kompisar oavsett vad dom tycker. För övrigt kanske man skall ställa frågan, hur länge är man i en kundrelation med företaget i fråga efter man handlat där ? Det var nog närmare 6 månader sedan jag över huvud taget var inne på deras sida och tittade.
I dagsläget finns inget motsvarande system för mobiltelefoner
Telemarketingbranschens egna regler föreskriver att man inte ringer till mobiler.. jag är jävligt trött på att betala inkommande samtal till mobilen när jag är utomlands bara för att något litet skojarföretag skiter i det. Jag kanske är dum, men jag svarar som regel i min telefon även om jag inte känner igen numret. Skruvat.se verkar numera alltmer tagna med byxorna nere, lovar man kompensationer så bör alla som hört av sig i alla fall få svar. Modigt att skriva här, men det är bara halva resan i mina ögon...jag ser fram emot svaret ,som inte kommit till jobbmailen på åtminstone 2 dygn trots att det ulovats behandling inom 24 timmar på vardagar. Kanske brann deras servrar upp, vilket i så fall skulle vara första gången jag blivit bönhörd. :D

/Thomas

PS: Vardia var ca. 25% dyrare än Volvia trots runt 20 skadefria år...
Användarvisningsbild
av Vojje
#634889
Volvia är ca 1000-1500:- dyrare per år än Trygg-Hansa, som i sin tur är ngt dyrare än Vardia (och då har jag inte räknat med att Vardia inkluderar assistans (Falks)).
Användarvisningsbild
av stooges
#634910
Och nu kan Vojje lugna ner sig med att LF är billigare än SKRUVATS kompanjoner.
Iofs har jag flera bilar,villa,företags försäkringar men ändå., vill jag byta så tar jag själv in off på detta
Dom kanske gör juridiskt rätt men knappast moraliskt.
Användarvisningsbild
av Vojje
#634925
stooges skrev:Och nu kan Vojje lugna ner sig med att LF är billigare än SKRUVATS kompanjoner.
Iofs har jag flera bilar,villa,företags försäkringar men ändå., vill jag byta så tar jag själv in off på detta
Dom kanske gör juridiskt rätt men knappast moraliskt.
Jag är lugn som en LF (LättFil). Ingen aning hur Länet ligger prismässigt för mig. Chryslern har jag i Dina Försäkringar, så allt varierar.
Användarvisningsbild
av Funk
#634965
Vojje skrev:Volvia är ca 1000-1500:- dyrare per år än Trygg-Hansa, som i sin tur är ngt dyrare än Vardia (och då har jag inte räknat med att Vardia inkluderar assistans (Falks)).
Vardia var på telefonförfrågan ca.20% dyrare än min då aktuella Volviaförsäkring. Med andra förutsättningar hade det kanske blivit andra svar, men för mig var det enda bolaget som kunde matcha Volvia med rimliga villkor Folksam och det skiljde så lite att det inte var värt att byta.

Men den springande punkten är att jag köpt bildelar av skruvat, inte kontaktat dem för försäkringsmäkleri.

/Thomas
Användarvisningsbild
av vetten
#634987
Hatar teleuppringare och avfärdar dom nästan alltid med att jag har "NIX" och sen brukar jag be dom dra åt helvete, ja sen lägger jag på luren i örat på dom :-(O)
Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]