Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jojjeblom
#608101
Inget nytt, men fy fan vad jag hatar dessa (som jag ser det telefonterrorister), jag blir så jävla hatisk till dessa företag (uppdragsgivare) som ringer upp att jag nästan slår över ibland :evil:
Användarvisningsbild
av Funk
#608272
jojjeblom skrev:Inget nytt, men fy fan vad jag hatar dessa (som jag ser det telefonterrorister), jag blir så jävla hatisk till dessa företag (uppdragsgivare) som ringer upp att jag nästan slår över ibland :evil:
Det kanske är ett I-landsproblem men även jag finner det otroligt störande.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Guligan
#608274
Jag tycker inte problemet är så stort. Om man inte är intresserad är det ju bara att tacka för påringningen och lägga på luren. Det händer ju också att man får bra erbjudanden. Jag hoppade på ett erbjudande från Vattenfall för ett par år sen om "vintersäkring" på elpriset. Det sparade några tusenlappar den vintern.
Användarvisningsbild
av Guligan
#608280
Vad som är ett problem dock är uppringarnas kassa telefonväxlar. Ofta finns det ingen i luren när man svarar. Förmodligen är det så att en dator ringer upp flera nummer samtidigt och kopplar ner de andra samtalen när den första har svarat. Detta är riktigt illa och jag kan tänka mig att många, t.ex. äldre, blir oroliga om man upprepade gånger möts av ett klick i luren.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#608637
Guligan skrev:en dator ringer upp flera nummer samtidigt och kopplar ner de andra samtalen när den första har svarat.
Precis så är det, och ett riktigt ruttet system. Borde förbjudas.
Användarvisningsbild
av stooges
#634130
Och i kväll hände det mig, ansluten till NIX men det brydde sig inte försäkrings nasaren om för dom får kund registret från
SKRUVAT!!! Det blev luren i örat på honom, det är bara så irriterande.
Användarvisningsbild
av Funk
#634218
stooges skrev:Och i kväll hände det mig, ansluten till NIX men det brydde sig inte försäkrings nasaren om för dom får kund registret från
SKRUVAT!!! Det blev luren i örat på honom, det är bara så irriterande.
Jag påpekade att jag var nixad efter ett liknande samtal, och dom bad om ursäkt och avslutade samtalet i god ton. Jag trodde det var ett misstag, men då skall vi kanske ta och hänga ut SKRUVAT.SE som säljer uppgifter ur kundregistret.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
#634219
Skickat till skruvat:
Hej
Jag har nyligen blivit uppringd av telefonförsäljare som påstår att dom fått mina uppgifter från ert kundregister. Detta är enligt mig inte god sed, och är i allra högsta grad oönskat. Det spelar ingen roll om ni är världens bästa företag i reservdelsbranschen , jag önskar OMEDELBART bli struken ur ert kundregister tills ni garanterat att ni upphört med dessa dumheter.
Personligen hoppas jag att era servrar brinner upp…


/Thomas
Användarvisningsbild
av Camel
#634221
StringerBell skrev:
Guligan skrev:en dator ringer upp flera nummer samtidigt och kopplar ner de andra samtalen när den första har svarat.
Precis så är det, och ett riktigt ruttet system. Borde förbjudas.
Detta är det mest uppretande system som finns. Fattar inte att företag vill bli förknippade med detta, och min åsikt gäller även teleleverantören.
Jag har som pirvatperson telia. Efter att ha terroriserats med automatiserade uppringningar så ville jag att telia skulle kolla om de var leverantör av det företagets telefonitjänster. Det ville de inte tala om. Jag frågade då telia om i fall att de var leverantör om deras kund följer avtalet med telia. Enligt mitt eget avtal så tolkar jag att jag inte får syssla med automatiska massuppringningar från min egen anslutning. Svaret var att avtalet är en sak mellan telia och det företaget. Troligen så tjänar telia (och de andra) mycket pengar på detta så iaf telia är inte intresserade av att hjälpa till. Nästa steg blir att försöka dokumentera de nummer som ringer detta på något trovärdigt sätt för att ev. pröva detta genom en polisanmälan för ofredande eller linknande. Fast datatekniken hos telia enkelt borde kunna prestera en lista med alla nummer som ringt upp mitt så ville de inte hjälpa till med det heller. Varför blev jag inte förvånad?

http://www.telia.se/privat/villkor/allm ... llkor.page

4 KUNDENS ANVÄNDNING AV TJÄNSTEN
4.1 Kunden får använda Tjänsten för eget bruk och för det ändamål som framgår av Avtalet. Kunden svarar exempelvis för att användningen av Tjänsten inte:

1.ger upphov till skada eller annan olägenhet för Telia eller tredje man;
2.ger upphov till störningar i Telias nät eller i Tjänsten, exempelvis genom massanrop eller obeställda massutskick, (s.k. "spam"), eller spridande av datavirus,

3.används i kommersiellt syfte, exempelvis som växelfunktion, gränssnitt för samtrafik eller liknande operatörsverksamhet;
4.kränker Telias eller tredje mans upphovsrätt eller annan immaterialrätt;
5.strider mot lag eller mot myndighets föreskrift eller beslut, eller
6.strider mot god sed eller mot Telias vid var tid gällande regler för Tjänsten, till exempel "Användningspolicy - Telias Internettjänster", se http://www.telia.se/sakerhet.


7 STÄNGNING AV TJÄNSTEN
7.1 Telia får stänga eller begränsa Tjänsten om:
1.Kunden inte inom angiven tid inkommer med skriftligt avtal till Telia enligt punkt 1.3
2.Kunden trots påminnelse inte betalat faktura inom angiven tid,
3.Kunden överskridit beloppsgräns eller underlåtit att inom angiven tid ställa begärd säkerhet eller göra förskottsbetalning enligt punkt 5.10,
4.Kunden inte skaffat tillstånd enligt punkt 2.7 för Telia avseende anläggning och underhåll av ledningar,

5.Kunden har brutit mot sina åtaganden enligt någon av punkterna 4.1-4.5 eller 11.1,
6.Kunden i övrigt använder Tjänsten i strid med Avtalet trots skriftligt påpekande från Telia.
Användarvisningsbild
av Camel
#634222
stooges skrev:Och i kväll hände det mig, ansluten till NIX men det brydde sig inte försäkrings nasaren om för dom får kund registret från
SKRUVAT!!!/.../
Riktigt illa om det är sant. Personligen så kvittar det för mig hur bra en leverantör är. Blir jag riktigt uppretad (och det blir jag av sånt här) så handlar jag givetvis aldrig mer där. Det är en ren principsak. Men nu vet vi ju inte om försäkringsnasaren talade sanning. Det är ju olyckligt för SKRUVAT om någon sprider falsk info.

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom