Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
#326749
Nu för tiden så har ju datorn ständig kontakt med nätet när den är igång och sladden ikopplad, det kan räcka...

Minns när jag bodde i studentboende, gissar på att det var 04. Installerade man om windows på datorn med nätverkssladden ikopplad så var det virus på datorn sedan. Gällde att att ha den urkopplad och få igång antivirus + brandvägg innan den kopplades in.

Den här rutan "Windows kommer att stängas av om 60s" blev rätt tröttsam ;)

Dock så är väl problemet inte riktigt detsamma med ett normalt adsl och viktigast anser jag trots allt att brandväggen är. Med en sådan så räcker det oftast att surfa väldigt försiktigt.

Själv la jag in antivir förra veckan när jag la in windows 7, ska dock byta till avast i detta nu. Kommer inte överrens med programmet och avast har jag kört i många år nu.

/Anders
av Marbas
#327336
Brainy skrev:...
Själv la jag in antivir förra veckan när jag la in windows 7...
Windows 7 har ju inte kommit ut ännu... eller det var RC, eller någon inofficiell release?
Användarvisningsbild
av Brainy
#327338
Mja, det är en skarp version, RTM som ms kallar det men jag köpte den inte via någon officiell inköpskanal.
Men licensen är helt laglig. I butik släpps det 22 oktober.

Det bästa operativsystemet från ms hittills. Som Vista borde ha varit när det släpptes. Som jag skrivit på min msn: Hasta la Vista ;)
Användarvisningsbild
av vetten
#327358
Själv har jag kört AVG nu i flera år och har dessutom rekommenderat det till mina kompisar och det är bara en av dom som kör det som råkat ut för "otrevligheter" och det bara för att han inte läste varningen han fick om en ev. trojan som fanns, utan han körde vidare. Jag ska kanske tillägga att det misstag han gjorde va att kolla in en bild på en porrsida ?:-/ och att dessutom "OK:a" en varning. Klart som faen att han fick in en trojan som ställde till det för han :-(O)
Så sensmoral. Du kan utan att vara orolig köra ett gratisprogram typ AVG bara du inte "OK:ar" varningar som kommer då du gör fel, kan tillägga att han som gjorde felet är väldigt dålig på engelska och inte fattade varningen, så är du svag på engelskan ska du kanske se till att ha ett på svenska och då kan det kosta en 500:-/år och det tycker jag det kan vara värt :mrgreen: ELLER :-)-)
Användarvisningsbild
av Rookkeer
#327535
Grammse skrev:
Rookkeer skrev:Detta ä'r ett bra program och då har du spyware skydd inbyggt

http://www.avast.se och så väljer du home och svenska så är det gratis när du reggat dig, detta har hittat virus som som "stora" inte hittat
Gratis 60 dagar eller vad menar du?
om du reggar dig med din email adress så är den gratis i 1år sedan måste du beställa en ny kod men det är gratis det med
Användarvisningsbild
av Sparkz
#329001
Brainy skrev: Minns när jag bodde i studentboende, gissar på att det var 04. Installerade man om windows på datorn med nätverkssladden ikopplad så var det virus på datorn sedan. Gällde att att ha den urkopplad och få igång antivirus + brandvägg innan den kopplades in.

Den här rutan "Windows kommer att stängas av om 60s" blev rätt tröttsam ;)

/Anders
Blaster ja... Vad med kompisen när han installerade om sin. Vad snabbt det gick, windows hann knappt starta första gången. Som tur var hade jag fixen på min burk.

NOD32 har jag använt några år, det gör vad det ska och håller tyst om det inte är nåt. Käkar inte upp en massa systemresurser heller. Lackade ur på Norton när det inte ville godkänna sina egna uppdateringar...
Användarvisningsbild
av cybermunk
#329025
Sparkz: Det där om att program inte godkänner sina egna uppdateringar har jag varit med om vid 2 tillfällen båda tillfällena har det varit MSP(Multi Suite products) alltså allt i ett. första gången var med F-Secure och andra var med Norton. men blir glad när det händer INTE

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]