Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
#991679
joel80 skrev:Får man fråga vad du fick ge för en sån.. Och hur många ni är i familjen.. Vi kommer kolla på en lite större än vår nuvarande gamla fina raritet till nästa år då det känts lite trångt med 2 barn i vår cabby nova från -74. Bild
Den har stått ett tag, Men allt funkar rent mekaniskt. Jag prutade ganska mycket. Däcken är dåliga, & kylen kyler inte. Så tillslut fick jag den för 8000kr. Men avställd & obessad. Ska hissa upp & kolla under iom däckbytet. & kolla om bromsen ska spännas. Sen besikta. Vi är 2 i familjen. Jag & Frun :-D Det finns plats för 5 personer att sova i den, 3 bak & 2 fram :-D Går riktigt bra bakom bilen. Mycket nöjd :-D
Användarvisningsbild
av joel80
#991702
:D
Det var inte mycket.. men trasig kyl låter lite dyrt... om du inte kan fixa det själv.
Läste att man ibland kan få igång gasolkylar genom att ta loss den, vända den upp och ner några minuter och sen sätta tillbaka den. Då hamnar kylmedlet "rätt" igen. Vet inte hur mycket tur som behövs i samband med manövern... men det kostar ju inte mer än lite handkraft att testa. ;)
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
#991842
joel80 skrev::D
Det var inte mycket.. men trasig kyl låter lite dyrt... om du inte kan fixa det själv.
Läste att man ibland kan få igång gasolkylar genom att ta loss den, vända den upp och ner några minuter och sen sätta tillbaka den. Då hamnar kylmedlet "rätt" igen. Vet inte hur mycket tur som behövs i samband med manövern... men det kostar ju inte mer än lite handkraft att testa. ;)
Jag ska testa att vända, men vill vänta tills regnet dragit förbi. Kan va lite mekk att få ut kylen. Hoppas gasledningen är väl tilltagen :-D Tycker att man får mycket vagn för pengarna, & 1170kg i totalvik på en 5x2,1M vagn är kanon. :-D

Bild

Bild

Bild
av V60D5AWDPolestar
#1001708
Vinteranvändning,

Sedan min Hobby 560 var ny har den skämts bort med att stå I varmförvaring varje vinter. Denna vinter så
är planen att den skall få stå ute och fungera som ett extrahus. Vad skall man tänka på? Då den har
vattenburen centralvärme och elektrisk golvvärme så borde innomhusklimatet vara OK. Men hur är det med
annat att tänka på? Avlopp? Var hittar man ett litet vinterförtält till en vettig peng? Etc etc, Ser fram emot era erfarenheter.
Användarvisningsbild
av päpplet
#1020838
Inhandlade en Polar 530 av 1976 års modell i höstas. Fuktskadad i taket och en vägg men inget mögel och fin i övrigt för sin ålder. Den ska tätas om, bytas nån dålig gasolledning och dra om elen lite då den ser ut som hej kom och hjälp mig sen duger den bakom jänkaren till västerås och rättvik :D

Fick till och med två uppsättningar originalgardiner i de moderiktiga (1976 iaf) färgerna mörkbrunt och orange :mrgreen:
Bild

Finns även planer på en högsäng i bakänden och byta till ledarmaturer och sätta ledlister ovanpå skåp och hyllor som mysbelysning :)
av V60D5AWDPolestar
#1022127
päpplet skrev:Inhandlade en Polar 530 av 1976 års modell i höstas. Fuktskadad i taket och en vägg men inget mögel och fin i övrigt för sin ålder. Den ska tätas om, bytas nån dålig gasolledning och dra om elen lite då den ser ut som hej kom och hjälp mig sen duger den bakom jänkaren till västerås och rättvik :D

Fick till och med två uppsättningar originalgardiner i de moderiktiga (1976 iaf) färgerna mörkbrunt och orange :mrgreen:
Bild

Finns även planer på en högsäng i bakänden och byta till ledarmaturer och sätta ledlister ovanpå skåp och hyllor som mysbelysning :)
Jänkaren?? Volvo ägs väl av kinerser numer... :-)-)
av mattish
#1022939
Vi övergav Solifern i somras och skaffades oss en Wilk istället. Barnkammarvagn.
Tittade länge på KMFe lösningen men den är för trång invändigt tycker vi plus att ungarna inte har något eget bord.
Vår 500K som vi har nu har U-soffa bak (bäddbar), kök till höger, toalett och garderob till vänster. Våningssäng på vänster sida fram och en dinett till höger med möjlighet till dubbelsäng. Fungerar bra. Golvvärme på el och luftburen truma.

Bild
Användarvisningsbild
av päpplet
#1024206
V60D5AWDPolestar skrev:
päpplet skrev:Inhandlade en Polar 530 av 1976 års modell i höstas. Fuktskadad i taket och en vägg men inget mögel och fin i övrigt för sin ålder. Den ska tätas om, bytas nån dålig gasolledning och dra om elen lite då den ser ut som hej kom och hjälp mig sen duger den bakom jänkaren till västerås och rättvik :D

Fick till och med två uppsättningar originalgardiner i de moderiktiga (1976 iaf) färgerna mörkbrunt och orange :mrgreen:
Bild

Finns även planer på en högsäng i bakänden och byta till ledarmaturer och sätta ledlister ovanpå skåp och hyllor som mysbelysning :)
Jänkaren?? Volvo ägs väl av kinerser numer... :-)-)
Har även en ful gammal FÅRD från 53 som ständigt är trasig :-(O)
Användarvisningsbild
av Brainy
#1183285
Jaha Larzan, ägnar kvällen åt att läsa din blogg...

Har hyrt en ett år gammal Weinsberg och ska dra iväg med familjen på husvagnssemester i sommar och låta barnen uppleva "min" barndoms somrar.
Det första jag upptäckte var ju att nu för tiden så måste man boka camping i förväg... :roll: nåja det gick att lösa.
Sen började jag ju fundera på om jag verkligen litade på bilen som dragbil... så nu står det en 10 månader gammal XC70 på uppfarten :roll: (Nåja, det fungerade inte ens som ursäkt för frugan men ja, det känns i alla fall bättre att jag kommer dra med den 8) )

Så vad har du för tips för att frugan, som inte alls är lika exalterad som jag utan mer ställer upp för min skull, och barnen ska tycka att det här är så fantastiskt att vi går och köper en vagn till nästa sommar? :wink:

Skämt å sido, men har du/ni några riktigt bra tips för att semestern ska bli så bra som möjligt så bring it on. Allt ifrån hur vi får så trevligt som möjligt på campingen till hur tusan jag ska ta mig in på bensinmackarna? Snuskigt dålig lastvikt i vagnen då den är så fruktansvärt nedreggad, hur gör ni? Överlast eller fullpackat i bilen? Med mitt B96 får jag dra betydligt mer än bilens totalvikt så det lär väl inte bli olovlig körning i alla fall om jag "råkat" packa lite tungt?

Som tur är så kommer Webmaster åka tätt bakom med herrejössesstor husbil så jag har hjälpen nära till hands :) (Om nu han vet vad han gett sig in på då :wink: )
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]