Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#981157
Jag kollade idag så att gasol plattorna och kylen funkade efter vinterns stillastående. Allt i ordning! :)
Fick byta belysningen på de vita positionsljusen framåt också.. En lampa hade pajat..

Om ca 3 veckor blir det en norrlandstur. :)
Användarvisningsbild
av joel80
#984953
Jag fixade lite 12v-fix idag.. och tvättade av den. En gammal raritet från 1974! ;)
Bild

Satte i en liten led-panel så jag kan se laddningen på batteriet, i allafall på ett av de två.. Sladdarna ni ser där nere är där jag kopplar på den hopviktbara solpanel på 120w som jag laddar upp allt med. :D
Bild

Tycker den blev riktigt bra.. Nu slipper jag hålla på med multimetern bara för att kolla laddningen.
Bild


Så här ser den ut på baksidan.. tog kortet innan jag fäste kablarna.. dom tejpades fast längst med kanten.
Bild
Användarvisningsbild
av Camel
#985979
mattish skrev:visar panelen rätt?
Jag har monterat en likadan display i vår Adria. Den stämmer jämfört med min Fluke.

Bild
Användarvisningsbild
av Camel
#985983
joel80 skrev:Jag fixade lite 12v-fix idag.. och tvättade av den. En gammal raritet från 1974! ;)
Husvagnen ser ju riktigt fin ut! Vår husvagn är 24 år yngre men ser inte bättre ut. :)
joel80 skrev:Satte i en liten led-panel
Jag gjorde samma sak i vår vagn. Verkar vara en likadan display. Jag satte en glasrörsäkring på 500 mA i matningen till displayen. Tunna trådar och kretskort är ingen höjdare i en husvagn om man har för stor säkring framför... :idea:
Användarvisningsbild
av joel80
#986041
Ah.. Ska jag fixa.. Tänkte att det var onödigt med så liten förbrukning... Men med en kortis skulle det kunna gå illa ändå...
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]