Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1222959
torbjorn_75 skrev:Funny Parking Sensor
Nervös Parning sensor, skulle jag kalla det. Jag skrattade riktigt gott!!!!
Användarvisningsbild
av joel80
#1242781
Inte riktigt youtube, men en film som fångar kaoset och kanske viss egoism eller ouppmärksamhet bland stockholms trafikanter.. samt en och annan stackars turist.

https://www.svtplay.se/video/17480166/sparviddshinder
"spårviddshindret som Stockholms Stad har beslutat att placera ut mitt i centrala Stockholm. Tanken var att leda bort biltrafiken vid Gamla stan och bara släppa förbi bussar. Något blir fel och hundratals personbilar kör in i spårviddshindren. Punktering, skrapade underreden och arga busschaufförer. En kortdokumentär av Johan Palmgren."
Skärmklipp 2018-04-03 19.38.49.png
Skärmklipp 2018-04-03 19.38.49.png (465.17 KiB) Visad 2168 gånger
av Leopold
#1242785
Bara att skicka räkningen för skadegörelsen till kommunen... vilka stollar ni har vid rodret där i hufvudstaden :-)
Användarvisningsbild
av joel80
#1242787
Leopold skrev:Bara att skicka räkningen för skadegörelsen till kommunen... vilka stollar ni har vid rodret där i hufvudstaden :-)
Räkningen? Snarare kan man ju skicka pengar och förbetala böterna man borde ha för att man inte kan läsa skyltar och kör på bussgator.
Att det finns stollar i Stockholm är jag med på... både vid rodret och årorna. :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1242789
Meh.... Finner knappt ord. Är det verkligen så svårt att följa enkla regler. Uppenbarligen då de måste sätta upp fysiska hinder, och görs inte detta är det som att ha en hundvalp lös :wink:
av Leopold
#1242791
joel80 skrev:
Leopold skrev:Bara att skicka räkningen för skadegörelsen till kommunen... vilka stollar ni har vid rodret där i hufvudstaden :-)
Räkningen? Snarare kan man ju skicka pengar och förbetala böterna man borde ha för att man inte kan läsa skyltar och kör på bussgator.
Att det finns stollar i Stockholm är jag med på... både vid rodret och årorna. :D
Det merparten drabbats av på filmen är uppenbarligen otydlig skyltning eller vad tror du själv... ?

Jag hade stämt r*ven av kommunen om jag åkt på en dylik nit baserat på en kryptisk skylt om "spårviddsbegränsning". För att inte tala om besökare från utlandet som definitivt inte i sin vildaste fantasi skulle kunna föreställa sig vad de lokala kommunpolitikerna tycker är lysande idéer om hur man styr trafikflöden genom direkt fordonssabotage.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1242793
Bättre skyltat kunde det absolut ha varit, även om det i laglig mening räcker så kan det ju vara bra att hjälpa snarare än att få bilar där som fastnar
Användarvisningsbild
av joel80
#1242795
Det är ju inte den enda skylten som finns! Innan man kommer runt hörner där har man passerar rejält med skyltar, och då det inte är snö har man även kört på vägbana målar "BUSS".

Först har man passerat det här:
Skärmklipp 2018-04-03 20.16.16.png
Skärmklipp 2018-04-03 20.16.16.png (1.7 MiB) Visad 2168 gånger
Och sen även det här:
Skärmklipp 2018-04-03 20.14.26.png
Skärmklipp 2018-04-03 20.14.26.png (1.76 MiB) Visad 2168 gånger

Plus skyltarna som syns i videon då..

Klarar man inte av att förstå att man är lite fel ute då så bör man fundera på över om man är lämplig som förare. Jag har förståelse för turister som kan hamna fel, men även där har man ju passerat skyltar man borde förstå betyder att man inte ska köra där.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1242796
Jag håller med dig Joel80, men när hundvalparna :wink: inte förstår är det kanske ändå bättre att tänka om och göra om skyltningen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1242797
Det var skyltat redan vid Stockholms slott, riktning Slussen, när hindret sattes upp.
Folk kör som dom alltid har gjort och skiter i allt vad förändringar heter.
Det hamnar bilar än idag vid hindret, dock inte i samma omfattning som när hindret var nytt....
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 160

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]