Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

#164834
Vida är inte ett webbaserat program, utan kan användas i en vanlig dator , (jag använder en Laptop) utan att vara uppkopplad mot nätet, måste dock vara i kontakt med vida.servern minst en gång i veckan, för att funka.
#165731
Två versioner:
VIDA all-in-one är installerat på datorn, VIDA on web är (no shit :) ) webbaserat.
AIO har man i verkstan, VOW saknar bilkommunikation och är mer för kontoret där man bara använder katalog och verkstadshandböcker.

http://vccs.volvocars.se/wsguide/upload ... _SV02a.pdf
#602581
Sparkz skrev:Två versioner:
VIDA all-in-one är installerat på datorn, VIDA on web är (no shit :) ) webbaserat.
AIO har man i verkstan, VOW saknar bilkommunikation och är mer för kontoret där man bara använder katalog och verkstadshandböcker.

http://vccs.volvocars.se/wsguide/upload ... _SV02a.pdf

Lite sent om sider då jag såg att inlägget är skrivet för länge sen.
detta vida program finns det för nedladdning någonstans?
#602854
Chrome71 skrev: Lite sent om sider då jag såg att inlägget är skrivet för länge sen.
detta vida program finns det för nedladdning någonstans?
Jag tror inte det någonsin sålts till privat bruk. Och det borde ju vara daterat vid det här laget i alla fall.

Jag säger inte att du efterfrågar piratmaterial men bara för tydlighetsskull så säger jag att forumets policy inte är att dela sånt material. Och just i vidafallet så vore det ju att skjuta sej i foten rejält. Vad som sker privat är en annan sak och fäller ingen skugga över sveriges största Volvoforum.

M V H
---> Matz
#602862
Jag "hrm" har hittat vida och faktiskt lyckats installerat och använt det hemma men som sagt, det fungerade bara en vecka men det är då ljusår bättre än vadis
#602865
päpplet skrev:Jag "hrm" har hittat vida och faktiskt lyckats installerat och använt det hemma men som sagt, det fungerade bara en vecka men det är då ljusår bättre än vadis
Funkar det igen om du ändrar systemtide i BIOS på din dator eller är programmet så sofistikerat att det inte låter sig luras så enkelt? Förr brukade det fungera att göra så om man hade en utvärderingsversion av ett program. Misstänker att det inte är så enkelt idag.
Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]

Löjliga priser XC70

Hela branschen har blivit löjlig. Går j[…]

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och e[…]