Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1214256
allt regnat bort här igen men han sladda upp en tank iaf, 47mil räckte den till :lol:
Användarvisningsbild
av mwiborn
#1217881
Jag vill gärna ha snö nu när jag äntligen har en AWD. Tyvärr bor jag i sydskåne så jag får nog vänta lite till...
av llesrof
#1217891
Ett par centimeter och det är klass 1-varning. Det gick lugnt och sansat till på hemvägen. Den enda som utmärkte sig var föraren av en XC60 som blåste om ett par bilar i snömodden när det blev dubbelfiligt och sedan pressade sig in framför en bil där filerna gick ihop. Den där statistiken att fyrhjulsdrivna bilar är överrepresenterade i olyckor stämmer nog.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1217961
Så var den första snöslungekörningen för säsongen avklarad. Hann inte mer än ställa in den, så började det komma lite mer. ??:-/
Användarvisningsbild
av grillchips
#1217966
Här i centrala Stockholm så dräller det ner sedan igårkväll. Imorse när jag åkte till jobbet var det mer regn än snö men nu verkar det ha blivit lite kyligare så det virvlar vitt utanför fönstrena. Hoppas det får ligga kvar en stund nu!
Användarvisningsbild
av SvenB
#1217968
grillchips skrev:Hoppas det får ligga kvar en stund nu!
Att det får ligga kvar, är okej för mig. Men att det kommer mer, inte lika okej. Nu gör det att det inte blir så mörkt, och mer snö gör det inte ljusare :wink:
Användarvisningsbild
av grillchips
#1217969
SvenB skrev: Att det får ligga kvar, är okej för mig. Men att det kommer mer, inte lika okej. Nu gör det att det inte blir så mörkt, och mer snö gör det inte ljusare :wink:
Asch, en halvmeter kan vi väl ha iaf, då blir det bra pulkaåkning för barnen! :D Allt eller inget!
Användarvisningsbild
av StefanN
#1218074
Vart jäkligt förvånad imorse när jag åkte Täby-Farsta på 30 minuter, hade räknat med det dubbla.
av llesrof
#1218078
Tills idag hade det kommit kanske 15 centimeter under natten. Jag gillar att köra när det är ”kaos” på vägarna. Tempot är i regel lugnt och folk håller avstånd. Idag gick det inknappt 70 till jobbet. Det var bara till att rätta in sig och sitta där i värmen och njuta av musiken och att bilen gick så stabilt och fint. En och annan hade dock lyckats plantera sin bil diket. En liten koreansk småbil verkade ha kört fast i en snösträng i en korsning.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1218145
llesrof skrev:Tills idag hade det kommit kanske 15 centimeter under natten. Jag gillar att köra när det är ”kaos” på vägarna. Tempot är i regel lugnt och folk håller avstånd. Idag gick det inknappt 70 till jobbet. Det var bara till att rätta in sig och sitta där i värmen och njuta av musiken och att bilen gick så stabilt och fint. En och annan hade dock lyckats plantera sin bil diket. En liten koreansk småbil verkade ha kört fast i en snösträng i en korsning.
Håller med!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 188
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]