Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1225959
Måtte det få stanna lite denna gång!
av Leopold
#1225971
Fick tillfälle att testa den där gamle S80n i morse i riktigt jäkligt väglag, kul tycker jag. Nollgradigt ymnigt snöfall på underkylda vägbanor är inget vidare i kraftig blåst. Men det kändes ändå riktigt stabilt med Nokian Hakka. Imponerande kursstabilitet genom moddsträngar ut i lössnö på is underst vid omkörningar, snorhalt men ändå helt kontrollerat hela tiden. Jämför litet med min gamle Saab 9000 som excellerade under liknande förhållanden men detta var nog snäppet bättre kanske pga modernare stabiliseringssystem. Med Saaben fick jag ibland intrycket av att köra båt snarare än bil när riktig markkontakt saknades. Pratar enbart FWD här i båda fallen.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1225973
grillchips skrev:Måtte det få stanna lite denna gång!
Du bor i lägenhet, vá? :wink:
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1225978
Bor i lägenhet och längtar tills det är borta ;p
Användarvisningsbild
av grillchips
#1225982
SvenB skrev: Du bor i lägenhet, vá? :wink:
Än så länge, ja. ;)
Men fasen, idag var första gången på hela vintern som jag kunde vara ute med grabben och åka i backen. Vore ju kul att kunna göra det några fler gånger iaf. :D
Användarvisningsbild
av SvenB
#1225988
Nu skall jag ut och skotta för fjärde gången i dag. :(
av Leopold
#1226015
Endast litet halvskoj när man är ute och kör, inte när man är hemma... :(
Användarvisningsbild
av Perra83
#1226023
I två timmar var jag ute med snöslungan. Grannen tackade så mycket.
Sambon spolade av all snö från bilen innan hon åkte 3mil hem efter jobbet. Trafikolycka var det oxå men hon lyckades vända och ta en annan väg. Skönt när bilen är både ren och snöfri.
Det ska tydligen snöa i över ett dygn till.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1226024
Jimmy Svensson skrev:
Allinug skrev:Idag var det dags för snö igen! Det blev en härlig cykeltur hem från jobbet i nysnö! Nästan så att man funderar på att skaffa sig en lite roligare cykel.
Jepp men inte lika kul att cykla till jobbet. Bet bra i kinderna! Hem vart mycket skönare. Roligare med en bra cykel men sliter hårt i saltet
Jag cyklade typ 100 m i kramsnön full med djupa fotspår som gjorde att cykeln kastades fram och tillbaka, sen vände jag och tog bilen..Det händer inte ofta.

Rätt tomt på vägarna som vanligt i sånt här väder, ändå går det långsamt. Spårvagnarna stod föga förvånande stilla.
  • 1
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 188

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen