Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1205602
grillchips skrev:Sluta nu hörrni. :cry:
Dags att ta in sopkvasten och ställa fram snöskyffeln. :lol:
Jag har kört dieselvärmaren flera gånger. Hör dubbknatter dagligen.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1205625
Själv känns det som man är sen den där obligatoriska snöslask-kvällen har och verkar utebli ytterligare några dagar. Hade nästan sett fram emot att få hänga på vinterhjulen, mina sommar är typ 3-4mm kvar på och tämligen obehagliga i regn.
Användarvisningsbild
av joel80
#1205630
Du behöver ju inte vänta till snöslasket redan kommit om du inte vill. ;)
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1205637
Haha nej, brukar som sagt ha bytt i början av oktober, men det får nog bli i helgen, eller möjligen nästa om vädret tillåter ska försöka byta på tjejens v70 under helgen iallafall, det är nya så det kan vara skönt att fila av lite innan det blir halt.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1205640
Äh. Det är ju åtminstone en månad kvar innan det behövs några vinterdäck på varken bilen eller cykeln.

I och för sig är det inte så miserabelt att köra på dubbfria däck så behöver ju inte dra ut på det så länge som möjligt längre :roll:
Användarvisningsbild
av joel80
#1205647
SBergdahl
Beror ju på var man bor i landet. Vi hade frost imorse som inte gav sig före 10-11-tiden. Inatt ska det som sagt bli runt -5 här i Gävle-trakten, och minusgrader ner mot Norra Stockholm/Mälardalen i allafall.

Så det är inte helt tokigt att, om man bor här omkring, börja fundera på att byta däck snart. Skulle gärna se att Stockholmarna inte fuckar upp lika rejält som förra året! Fler är var fjärde gav sig ut i det här utan vinterdäck!
[youtube]FUMaPLxSxYg[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=FUMaPLxSxYg
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1205656
Jo visst är det så. Men här på västkusten lär det dröja ett tag innan vi ens får någon frost :)
(Mer än på bilrutor och sånt då)

Jag behöver dessutom inte ha bilen, den bara står på veckorna. I värsta fall om det blir värre än på bilden får jag ställa cykeln och springa till jobbet.
Bilagor
WP_20160119_07_03_39_Pro.jpg
WP_20160119_07_03_39_Pro.jpg (1.74 MiB) Visad 1043 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
#1205672
Perra83 skrev: Dags att ta in sopkvasten och ställa fram snöskyffeln. :lol:
Jag har kört dieselvärmaren flera gånger. Hör dubbknatter dagligen.
Denna vinter bor vi fortfarande i lägenhet, men jag ser nästan fram emot att skotta lite. :lol:
av llesrof
#1205685
Förra veckan planerade jag in att boka tid för hjulskifte denna fredag. Sedan kom den någon jäkla värmebölja i början på den här veckan så jag struntade i det. Idag på morgonen höll jag på att frysa testiklarna av mig när jag knallade ut till garaget endast iförd en munkjacka över T-tröjan. Det ändrar sig fort. Jag har inte upplevt någon ishalka än men den kommer väl. Som väl är så brkar den vara begränsad till ett par välbekanta platser.

Jag får helt enkelt ta mig ned till bilverkstaden och boka in en tid. Om de kan ha bilen i alla fall hela eftermiddagen så brukar de kunna klämma in den ganska omgående. Som bonus blir jag ju ledig en eftermiddag :D
Användarvisningsbild
av Perra83
#1205706
grillchips skrev:
Perra83 skrev: Dags att ta in sopkvasten och ställa fram snöskyffeln. :lol:
Jag har kört dieselvärmaren flera gånger. Hör dubbknatter dagligen.
Denna vinter bor vi fortfarande i lägenhet, men jag ser nästan fram emot att skotta lite. :lol:
Det är inga större fel faktiskt :D
Jag har skottat snö och klippt gräs sedan ja kunde gå i princip. Haft hus i 5,5år nu och jag brukar vara ute först på gatan och böka med snön. Har två snöslungor 8)
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 188

Kransen får synas i mitten av hålet, m[…]

Det er nok litt subjektivt også. I min V60 e[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han[…]

Köpråd

Hade valt en diesel i din situation, det gjorde ja[…]