Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1205647
SBergdahl
Beror ju på var man bor i landet. Vi hade frost imorse som inte gav sig före 10-11-tiden. Inatt ska det som sagt bli runt -5 här i Gävle-trakten, och minusgrader ner mot Norra Stockholm/Mälardalen i allafall.

Så det är inte helt tokigt att, om man bor här omkring, börja fundera på att byta däck snart. Skulle gärna se att Stockholmarna inte fuckar upp lika rejält som förra året! Fler är var fjärde gav sig ut i det här utan vinterdäck!
[youtube]FUMaPLxSxYg[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=FUMaPLxSxYg
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1205656
Jo visst är det så. Men här på västkusten lär det dröja ett tag innan vi ens får någon frost :)
(Mer än på bilrutor och sånt då)

Jag behöver dessutom inte ha bilen, den bara står på veckorna. I värsta fall om det blir värre än på bilden får jag ställa cykeln och springa till jobbet.
Bilagor
WP_20160119_07_03_39_Pro.jpg
WP_20160119_07_03_39_Pro.jpg (1.74 MiB) Visad 1046 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
#1205672
Perra83 skrev: Dags att ta in sopkvasten och ställa fram snöskyffeln. :lol:
Jag har kört dieselvärmaren flera gånger. Hör dubbknatter dagligen.
Denna vinter bor vi fortfarande i lägenhet, men jag ser nästan fram emot att skotta lite. :lol:
av llesrof
#1205685
Förra veckan planerade jag in att boka tid för hjulskifte denna fredag. Sedan kom den någon jäkla värmebölja i början på den här veckan så jag struntade i det. Idag på morgonen höll jag på att frysa testiklarna av mig när jag knallade ut till garaget endast iförd en munkjacka över T-tröjan. Det ändrar sig fort. Jag har inte upplevt någon ishalka än men den kommer väl. Som väl är så brkar den vara begränsad till ett par välbekanta platser.

Jag får helt enkelt ta mig ned till bilverkstaden och boka in en tid. Om de kan ha bilen i alla fall hela eftermiddagen så brukar de kunna klämma in den ganska omgående. Som bonus blir jag ju ledig en eftermiddag :D
Användarvisningsbild
av Perra83
#1205706
grillchips skrev:
Perra83 skrev: Dags att ta in sopkvasten och ställa fram snöskyffeln. :lol:
Jag har kört dieselvärmaren flera gånger. Hör dubbknatter dagligen.
Denna vinter bor vi fortfarande i lägenhet, men jag ser nästan fram emot att skotta lite. :lol:
Det är inga större fel faktiskt :D
Jag har skottat snö och klippt gräs sedan ja kunde gå i princip. Haft hus i 5,5år nu och jag brukar vara ute först på gatan och böka med snön. Har två snöslungor 8)
Användarvisningsbild
av Perra83
#1205707
Frost kan man lugnt säga att det är ute. Helt vitt på gräsmattorna på norra sidan av jobbet. Låg på nollan när ja kom hem. Lite dimmigt.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1205719
Fick skrapa is på bilen igår natt efter jobbet. Hitta en isskrapa i bilen efter lite rotande :roll:
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1205912
Nu sitter dom där, på min bil iallafall
3mm kvar runt om av mina sommardäck (bridgestone s001) så det är nog vägs ände för dom. Otroligt dåliga på vattenplaning från 5mm och nedåt, alltså extremt dåliga.
Får se hur tjejens oval-nokian ser ut, dom har bara rullat typ 700 mil men man kan hoppas dom är slut så man kan kasta skiten med gott samvete
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#1206044
Känns spontant som att vintern är lite sen i år, knappt vi haft några frostnätter här uppe alls, först nu senaste dagarna som det är minusgrader.
I början på november lär vi ha fått första snön iallafall. Vinterdäcken är på sedan 1.5 vecka tillbaka, första gången jag provar dubbfritt, Hakka R2, änsålänge känns det helskönt att slippa dubbknatter och asfalts/tjärfläckar som sätter sig på lacken.

/Kalle
  • 1
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 188

Du behöver göra en kalkyl över dina[…]

Är det ett fel ni beskriver? Är det inte[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsma[…]

Som ämnesraden antyder har jag nyligen bytt s[…]