Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1235751
Håller helt med! Slaskvintrar är hemska.. Ska det vara vinter ska det vara rejält! Helst så pass kallt att man skippar salt.. Enda nackdelen är att det alltid finns den där klicken i Stockholm som antingen kör med sommardäck (som dom kanske kallar året runt däck) eller inte fattar att man måste hålla avstånd och ta det lite lugnare när det är snö.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1235796
Vi har ett praktexempel här från gårdagen på tal om sommarpuckar och Stockholms nuvarande väderlek. Darwin Award deluxe.
Visade sig också att personen körde oförsäkrat.

Bild
Användarvisningsbild
av Allinug
#1235800
Sommardäck! :shock: Ja, vissa spelar i en helt annan division...

Själv skäms jag för att bilen är så skitig att min jacka blir alldeles brunsvart när jag skrapar framrutan. :oops:
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1235801
Det jobbiga tycker jag är att man inte vet om bilen bakom är ett sånt pucko eller inte. Om de kör av vägen själva bryr jag mig faktiskt inte jättemycket om men jag vill inte vara ivägen..
Användarvisningsbild
av grillchips
#1235806
SBergdahl skrev:Det jobbiga tycker jag är att man inte vet om bilen bakom är ett sånt pucko eller inte. Om de kör av vägen själva bryr jag mig faktiskt inte jättemycket om men jag vill inte vara ivägen..
Exakt, vill de köra ihjäl sig själva så varsegoda, men ta tamejfan inga oskyldiga med i den olyckan.


Allinug: Jag har funderat på att tvätta bilen i över en månad, men nä. Det har inte blivit av. Om det är till någon tröst. :lol:
av llesrof
#1235970
Problemet med sådan människor är att de har et oansvarigt beteende hela tiden och i allt de gör.
Användarvisningsbild
av batmac
#1236002
Jag gillar vintervädret vi har här uppe nu. Mellan -10 och -30, ingen ny snö utan allt är fruset och fint. Vägarna helt fria från snö öht, nästan sommarväglag. Men snart kommer slasket.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1236981
Idag borde man tagit bilen.. De kliniskt rena vägarna var tomma på bilar, alla stod väl hemma och skottade fram dem. Cykelbanorna miserabelt dåliga. Jag som har bilen i garage hade bara kunnat gasa på och vara framme på nolltid.
Användarvisningsbild
av Briander
#1237035
Mycket snö för att vara Göteborg imorse, lär vara slask till i eftermiddag gissar jag. Mjukt och fint att köra i, skulle varit kul med en gammal hederlig handbroms nu.
20180306_112402.jpg
20180306_112402.jpg (263.83 KiB) Visad 1439 gånger
Användarvisningsbild
av batmac
#1238096
Det var mer och mer vinter ju längre in i landet jag kom nu i veckan. Fint som fan när solen ligger på. Inte bästa vägarna om man vill köra om, men det har ju aldrig hindrat någon :roll:

[youtube]4XpeMx09FJI[/youtube]
  • 1
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 188
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]