Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av byggmannen
#1226094
Fick en hel del snö igår, såg ett par vid sidan av vägen som hade slått ihop sig men inget allvarligt. Kom hem till en härligt oplogad skogsväg, mycket skoj! :lol:
Användarvisningsbild
av Allinug
#1226144
SBergdahl skrev:
Jimmy Svensson skrev:
Allinug skrev:Idag var det dags för snö igen! Det blev en härlig cykeltur hem från jobbet i nysnö! Nästan så att man funderar på att skaffa sig en lite roligare cykel.
Jepp men inte lika kul att cykla till jobbet. Bet bra i kinderna! Hem vart mycket skönare. Roligare med en bra cykel men sliter hårt i saltet
Jag cyklade typ 100 m i kramsnön full med djupa fotspår som gjorde att cykeln kastades fram och tillbaka, sen vände jag och tog bilen..Det händer inte ofta.

Rätt tomt på vägarna som vanligt i sånt här väder, ändå går det långsamt. Spårvagnarna stod föga förvånande stilla.
Spårsnö och släppsnö är inte roligt cykelföre, det är jobbigt och lömskt. Inte heller är det kul att cykla när det är så isigt att man måste skrapa cykelsadeln, som det var en gång tidigare i vinter.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1226148
Härligt, snön är kvar idag med!
Ljust och fint ute. Lite kaosigt imorse vid busshållplatsen som jag går förbi när jag lämnar ungarna på dagis. Ser att en flygbuss står där och plockar folk, när jag lämnat på dagis och kommit tillbaka till hållplatsen ser jag att det är massor av folk som väntar och att (sannolikt) samma flygbuss står i en brant backe längre fram. Med ett 30-tal bilar bakom. Just den backen är alltid kämpig för bussar såhär års, framförallt om de inte kan hålla tempo så att säga. Blir det köbildning i backen och bussen ska köra efter en stund så står de mest och spinner.
Så istället för att stå och vänta vid "min" busshållplats i vad som förmodligen hade varit en evighet baserat på trafikläget så började jag traska till tåget. 15min promenad i snön, jag vågar fan påstå att det var en mysig promenad. Jag avskyr vintern men det här var härligt.

(Och inte en enda buss passerade mig under denna 15min promenad)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1226158
grillchips skrev:Härligt, snön är kvar idag med!


(Och inte en enda buss passerade mig under denna 15min promenad)
Vad hade du väntat dig? :wink:
Minolta 010.jpg
Minolta 010.jpg (1.32 MiB) Visad 865 gånger
Här är en bild på mitt morgonjobb :wink:
Användarvisningsbild
av Derank
#1226229
10cm till under dagen. Bilar och bussar kors och tvärs över vägarna. Var ett tag sedan vi hade så mycket snö.



Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av llesrof
#1226259
grillchips skrev:Ni fick ganska mycket snö neråt landet va llesrof? Här i Bromma är vi väl uppe i en 10-15cm.
Näe, några centimeter bara. Men det räcker för att många skall hamna i diket eller volta i ett villaområde.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1226363
SvenB skrev:
grillchips skrev:Härligt, snön är kvar idag med!


(Och inte en enda buss passerade mig under denna 15min promenad)
Vad hade du väntat dig? :wink:
Här är en bild på mitt morgonjobb :wink:
Inte kul de du. Jag hade flyttat. :lol:
Ingen snö här inte. Hur skönt som helst. Men för tre år sedan köpte jag mig en "snöförsäkring".*


*Snöförsäkring = En snöslunga. Använd en gång på tre år. :lol:
Användarvisningsbild
av Allinug
#1226376
Lyckades hitta och borsta bort snön från rätt bil på föreningens gästparkering idag, trots totalt översnöade bilar! Kanske svårt att misslyckas ifall man har snöborsten och skrapan i bilen? :wink:
av llesrof
#1226587
Allinug skrev:Lyckades hitta och borsta bort snön från rätt bil på föreningens gästparkering idag, trots totalt översnöade bilar! Kanske svårt att misslyckas ifall man har snöborsten och skrapan i bilen? :wink:
För några år sedan på jobbet misslyckades jag med det. Det hade snöat som fan på natten och jag skulle iväg med en av firmabilarna. Eftersom snöborstar var en bristvara så hämtade jag min egen borste. Efter en 15 - 20 minuters borstande och skrapande så så skulle jag larma av och låsa upp biljäveln. Det hände inte ett skit. Jag tryckte och tryckte på fjärrkontrollen. Då insåg jag att blinkersen på den där översnöade igloon till bil bredvid blinkade när jag tryckte på knappen. :lol:
Användarvisningsbild
av joel80
#1229572
Det här kan ju komma att bli intressant...

Bild
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 188

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]