Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1217968
grillchips skrev:Hoppas det får ligga kvar en stund nu!
Att det får ligga kvar, är okej för mig. Men att det kommer mer, inte lika okej. Nu gör det att det inte blir så mörkt, och mer snö gör det inte ljusare :wink:
Användarvisningsbild
av grillchips
#1217969
SvenB skrev: Att det får ligga kvar, är okej för mig. Men att det kommer mer, inte lika okej. Nu gör det att det inte blir så mörkt, och mer snö gör det inte ljusare :wink:
Asch, en halvmeter kan vi väl ha iaf, då blir det bra pulkaåkning för barnen! :D Allt eller inget!
Användarvisningsbild
av StefanN
#1218074
Vart jäkligt förvånad imorse när jag åkte Täby-Farsta på 30 minuter, hade räknat med det dubbla.
av llesrof
#1218078
Tills idag hade det kommit kanske 15 centimeter under natten. Jag gillar att köra när det är ”kaos” på vägarna. Tempot är i regel lugnt och folk håller avstånd. Idag gick det inknappt 70 till jobbet. Det var bara till att rätta in sig och sitta där i värmen och njuta av musiken och att bilen gick så stabilt och fint. En och annan hade dock lyckats plantera sin bil diket. En liten koreansk småbil verkade ha kört fast i en snösträng i en korsning.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1218145
llesrof skrev:Tills idag hade det kommit kanske 15 centimeter under natten. Jag gillar att köra när det är ”kaos” på vägarna. Tempot är i regel lugnt och folk håller avstånd. Idag gick det inknappt 70 till jobbet. Det var bara till att rätta in sig och sitta där i värmen och njuta av musiken och att bilen gick så stabilt och fint. En och annan hade dock lyckats plantera sin bil diket. En liten koreansk småbil verkade ha kört fast i en snösträng i en korsning.
Håller med!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Perra83
#1218163
svergie2 skrev:
llesrof skrev:Tills idag hade det kommit kanske 15 centimeter under natten. Jag gillar att köra när det är ”kaos” på vägarna. Tempot är i regel lugnt och folk håller avstånd. Idag gick det inknappt 70 till jobbet. Det var bara till att rätta in sig och sitta där i värmen och njuta av musiken och att bilen gick så stabilt och fint. En och annan hade dock lyckats plantera sin bil diket. En liten koreansk småbil verkade ha kört fast i en snösträng i en korsning.
Håller med!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Kortare sträckor är fint att köra när det snöar. Körde över 40 mil i snöstorm en gång dessutom på natten/morgonen det var allt annat än kul. Det var så mycket snö så det slog i under bilen. Bilen (svärfars dåvarande V50) var som en tvål i ett badkar. Inte avkopplande alls. Tur att det sällan är sådant väder.
Annars kan det vara rätt mysigt. På med värme i allt som går och ha rena rutor och lyktor och som sagt lyssna på bra musik. Förr kunde jag nöjesåka lite i snöväder. 4mil till Örebro för att dra i sig nån körv eller burgare och sedan köra hem. Det var vid ett sådant tillfälle som min gamla V70R inte gick upp i temp riktigt. Runt -20°C och kanonfint vinterväglag. Bytte sedan termostaten och det blev enorm skillnad på värmen :lol:
Här har det nu snöat hela morgonen.
En gång var det oplogat på en kortare sträcka. Tänkte att det måste gå att ta sig fram. Körde fram lite och stannade för att sedan backa. Det drev väldigt fint bakåt. Fortsatte framåt och tillslut polgade bilen och snö vällde upp på huven. Då stannade jag INTE. Sedan efter en svag nedförsbacka kom jag ut på plogad väg och pulsen gick ned till normal. Har aldrig haft AWD.
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
#1218165
Finns väl inget som är så tyst o gött o åka runt i typ 10 cm nysnö och runt 5 minus så de är torrt o fint
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1218167
Plus att det känns extra bra att ha extraljusen monterade ;p Lyser upp så mycket mer ^^
Användarvisningsbild
av Allinug
#1225955
Idag var det dags för snö igen! Det blev en härlig cykeltur hem från jobbet i nysnö! Nästan så att man funderar på att skaffa sig en lite roligare cykel.
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
#1225957
Allinug skrev:Idag var det dags för snö igen! Det blev en härlig cykeltur hem från jobbet i nysnö! Nästan så att man funderar på att skaffa sig en lite roligare cykel.
Jepp men inte lika kul att cykla till jobbet. Bet bra i kinderna! Hem vart mycket skönare. Roligare med en bra cykel men sliter hårt i saltet
  • 1
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 188

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]