Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SkauneJohan
#1049731
xerent skrev:En präst kommer gående längs en väg när han får se en man stå vid en bil vid vägkanten. Mannen spottar och fräser, sparkar på bilen och svär:
"Jävla biljävel! Gudars jäkla helvete! Starta för fan!"
Prästen går fram till mannen och säger:
"Förarga inte Herren! Ta istället och be till Honom, att din bil ska starta, så kommer han ha nåd över dig."
Mannen tittar på prästen och tänker, tja, jag har ju testat allt, kollat batteriet, tändstiften, ja, rubbet. Kan ju lika gärna testa att be en bön till Gud också. Han kastar sig på knä och säger:
"Gode Gud, ha nåd över mig, låt min bil starta!"
Så kastar han sig i bilen, vrider om nyckeln och bilen startar. Glad och lättad säger han till prästen:
"Tack ska du ha! Jag ska aldrig tvivla mer!"
Han kör iväg bilen och prästen tittar hur han försvinner vid horisonten. Sen säger prästen till sig själv
"DET VAR SOM FAN!"

:lol:
titta 20min in så ser ni var det är ifrån :-)-)

http://www.oppetarkiv.se/video/2896366/ ... itt-1-av-6
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
#1049737
Ett flygplan är på väg att krascha hoppar. En kvinnlig passagerare ställer sig upp och säger frenetiskt "Om jag ska dö, så ska känna mig som en kvinna när jag dör."
Hon tar av sig alla sina kläder och frågar, "Finns det någon på detta plan som är man nog att få mig att känna mig som en kvinna?"
Det är tyst ett tag, sen ställer sig en man upp, tar av sig sin skjorta och säger: "Här, stryk den här!".
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
#1049739
Information om programvaran wife 1,0

Om Wife 1.0

Wife 1.0 inkluderar många nytto- och underhållningsfunktioner, men är inget separat fungerande program utan är ett komplett operativsystem, som blir basen för alla funktioner.

Kända problem om du uppgraderar till Wife 1.0

Om du väljer att uppgradera från Girlfriend 1.0 till Wife 1.0 så märker du därför att programmet kräver så mycket prestanda att det nästan är omöjligt att köra andra program.

Största anledningen är att Wife 1.0 installerar sig själv i alla andra program övervakar all din systemaktivitet. För att frigöra CPU-kraft och förbättra prestanda bör du se till att avsluta alla sök- och inspaningsrutiner. Systemet arbetar endast problemfritt så länge du tillhandahåller nödvändiga resurser och underhåll. Wife 1.0 genererar ofta en så kallad Child-process som kommer att kräva ännu mer av systemet i framtiden.

Ingen av dessa faktorer är nämnda i manualen eller produktinformationen, men användare av Wife 1.0 varnar för dessa fenomen av applikationen. Tyvärr saknas dokumentation helt även för andra funktioner.

Dålig kompabilitet med helt andra program

Vissa andra program som PokerNight 10.3, BeerBash 2.5 och PubNight 7.0 kan inte alltid köras utan att hela systemet kraschar och felmeddelandet "DU HAR JUST UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD" visas, trots att dessa program gått att köra tidigare.

Få tilläggsapplikationer

Wife 1.0 kan med ett fåtal rätt dyra tilläggsapplikationer ge systemet maximal prestanda. T ex säkerhetsapplikationerna Belåtenhet 2.5 och Tillförlitlighet 6.12a är kända för fungera maximalt tillsammans med MKT 6 och Kommunikation 5.0.

Få val vid installationen

Vid installationen av Wife 1.0 har man inte möjlighet att välja bort oönskade tillval som t ex MotherInLaw 55.8 och BrotherInLaw betaversionen. Dessutom är programmets utformning väldigt fattigt på funktioner. Konfiguationen av Wife 1.0 är krånglig, i den mån man alls kan ändra default-inställningarna.

Övriga små program som Vprassel 1.1

Wife 1.0 har också en helt odokumenterad bugg. Om du försöker installera Vprassel 1.1 innan du avinstallerat Wife 1.0 kommer Wife 1.0 att radera alla MSMoney-filer och sedan avinstallera sig själv. Efter det kommer det att vara omöjligt att installera Vprassel 1.1 p g a för lite tillgångar i systemet. För att undvika ovan nämnda bugg försök att installera Vprassel 1.1 på ett helt annat system och kör aldrig några som helst filöverföringar eller nätverksförbindelser. Undvik också liknande Shareware program som OneNightStand 2.1 som kan innehålla virus som påverkar Wife 1.0. En annan lösning är att köra Vprassel 1.1 under falskt användarnamn. Men även här bör du se upp för virus som omedvetet laddas.

Du kan ej ångra uppgraderingen

Det är inte möjligt att gå tillbaka till en tidigare använd version av Girlfriend 1.0. Wife 1.0 är inte designad för det. Försök istället justera dina användarparametrar, eller i nödfall avinstallera Wife 1.0 och installera Girlfriend 2.0.

Om kommande Wife 2.0

Förbättringar som efterfrågas i den kommande versionen Wife 2.0 är: - En "Påminn mig inte igen"-knapp - Minimeringsknapp - Ljudkontroll - En installationsguide som kan avinstallera Wife smärtfritt och utan att ta bort vissa resurser från systemet - PMS-funktionen avstängd - Möjlighet att stänga av tjat-komponenterna

Alternativet Girlfriend 2.0

Tills en ny version kommer och för att undvika problemen i Wife 1.0 kan du prova Girlfriend 2.0. Helt uppenbart är att man inte kan installera Girlfriend 2.0 över Girlfriend 1.0. Du måste först avinstallera Girlfriend 1.0 eftersom det uppstår en konflikt när de båda versionerna skall dela på komponenterna. För att göra det hela ännu värre så fungerar avinstallationen av Girlfriend 1.0 ganska dåligt. Den lämnar små men märkbara spår efter sig i hela systemet, dock inte så mycket som Wife 1.0.

Pop-ups

Observera att alla versioner av Girlfriend skickar hela tiden små pop-up meddelanden om fördelarna med att uppgradera till Wife 1.0.
När man slutar leka är man inte vuxen, då är man död!
Användarvisningsbild
av Funk
#1056540
Two Biker chicks, one blonde and one brunette, are walking down the street and they see an attractive Biker.
They strike up a conversation with him and notice he has dandruff. After they part ways the brunette tells the blonde, "We should give him some Head & Shoulders."
The blonde replies "How do you give shoulders?"

/Thomas
Användarvisningsbild
av vetten
#1065268
Det var en anka som kom in på en bar och frågade bartendern:
Har du bröd?
Nej svarade bartendern.
Ankan:Har du bröd?
Bartendern:Nej
A:Har du bröd?
B:Nej
A:Har du bröd?
B:Nej! Säger du bröd en gång till spikar jag fast näbben i disken för dej!
A:Har du spik?
B:Nej
A:Har du bröd?

:D :D :D
Användarvisningsbild
av falcon
#1080030
Stockholmaren hade tröttnat på storstaden och bestämde sig för att flytta norrut. Sagt och gjort så packade han sina saker och flyttade till en liten stad långt upp i Norrland. När han stod och packade ur flyttbilen kom en man gående.

– Nämen vad roligt med en ny granne! Välkommen till byn!

– Tack för det, sade stockholmaren.

– Jag vill gärna bjuda in dig till en fest jag ska ha ikväll, men jag vill varna för att det kan bli en hel del supande!

– Jamen vad trevligt, jag kommer gärna. Lite supande klarar jag nog av!

– Vad bra, men jag vill också varna för att det kan bli lite slagsmål…

– Ok, ja men det kan jag nog hålla mig undan ifrån.

– Sen blir det nog en hel del “rajtan tajtan” också…

– Jamen det låter ju desto trevligare.

– Perfekt, men då ses vi ikväll klockan 19!

Stockholmaren var nu alldeles glad för att han blev så välkomnad i byn och ville bara fråga en sista sak innan han fortsatte med sin packning:
– Vad ska jag ha på mig när jag kommer?

– Äh, kom som du är, det blir bara du och jag!
Användarvisningsbild
av falcon
#1092653
En blind man kommer in på en restaurang och servitören ger honom en meny.

– Ursäkta, säger mannen, men jag är blind och kan alltså inte läsa menyn. Men ta hit en använd gaffel från föregående gäst så kan jag lukta mig till vad hen har ätit.

Servitören gör som den blinde har sagt, och denne säger:
– Köttfärslimpa och kokt potatis. Det blir bra, jag tar det.

Servitören berättar imponerat om detta för sin fru Birgitta, som också är restaurangens kock.

Några dagar senare kommer den blinde tillbaka till restaurangen och ber att få en använd gaffel att lukta på.

– Broccolipaj, konstaterar mannen. Ja, jag tar det.

Servitören blir om möjligt ännu mer imponerad.

Följande vecka kommer den blinde till restaurangen igen och då bestämmer sig servitören att skoja med honom, så han ber sin fru att gnida gaffeln mellan benen innan de ger den till den blinde gästen.

Den blinde får gaffeln, luktar på den och säger:
– Det var som tusan. Jobbar Birgitta här?
  • 1
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 197

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]