Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
#127637
Ska bygga om köket från grunden men har riktigt svårt med hur det ska se ut.

Senaste skissen är:

Bild

"underskåpet" direkt till höger om kyl/frys är en diskmaskin. Självklart ska det sitta en vask under kranen och en ugn i hålet under hällen..

Vad tror ni? tips och idéer på förbättringar mottages tacksamt!

Sen till golvet.
Jag funderar främst på att lägga klinkers med elektrisk golvvärme under men har mer och mer även börjat fundera på att antingen lägga träimiterad laminat eller klinkersimiterad laminat och helt strunta i golvvärmen.
Lägger jag klinkers så kommer jag lägga det hela vägen ut i hallen (bakom dörren) men möjligtvis att jag byter nyans på plattorna där.
Vad tycker ni?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av lilleman
#127648
golvvärme och klinkers är inte dumt alls och det kan nog bli snyggt om du byter nyans i hallen mvh/roger :D
Användarvisningsbild
av Nexus
#127658
annars är det ju moderna att " kocka" mitt i rummet. En liten ö där alla kan hjälpa till :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
#127683
:oops: :oops: :oops:
Användarvisningsbild
av forbo
#127726
Klart du ska ha klinkersgolv och golvvärme! :) (kanske tycker det bara för att jag är plattsättare? :D)

Det går att leka med färger och mönster hur mycket som hellst.
Blanda olika storlekar på plattorna.

Bara fantasin som sätter gränserna :)

Klinkers är enormt slitstarkt. Mycket skönt att gå på ett varmt klinkersgolv :)

//Fredrik
Användarvisningsbild
av Micke_vb
#127767
Spisen i hörnet kanske och försöka få mer bänkyta...
av OrsonGbg
#127777
Kör på klinkers det är vackert och starkt. Min personliga uppfattning är att laminat ska undvikas i så stor utsträckning som möjligt.
Användarvisningsbild
av falcon
#127796
en nackdel med kliker är om du pappar ex ett glas så pajar det, men det är snyggt.
jag tog bort klinkern vid renoveringen och satte parkett i stället, laminat bli kallt att gå på så känns inte parkett.
men allt är en smaksak.
Användarvisningsbild
av emwjsjo
#127840
Såg bara en sak på din ritning som inte är godkänt vid köks planering.
Du har satt en lådhutch (vet inte om stavningen är rätt) bredvid spisen. Detta är inte bra om det finns eller kommer att finnas småbarn i köket då de kan klättra på hantagen till spisen.

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]