Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvobruden84
#129744
Kul med kök... byggde om hela vårat när vi flytta in hösten-05.

Vi har klinkersimiterad laminat och det är är vi väldigt nöjda med :)

Men klart att golvvärme är trevligt =)
Användarvisningsbild
av Loner
#129759
Volvobruden84 skrev: Vi har klinkersimiterad laminat och det är är vi väldigt nöjda med :)
Känns det inte konstigt, ser ut som klinkers men känns som laminat?

/L
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
#129761
Loner skrev:
Volvobruden84 skrev: Vi har klinkersimiterad laminat och det är är vi väldigt nöjda med :)
Känns det inte konstigt, ser ut som klinkers men känns som laminat?

/L
Det känns inte som laminat tycker jag.. men inte är det lika kallt som klinkers heller =) är väl nåt mittemellan antar jag :D
av haxpet
#129811
Jag byggde kök i våras. Och vi har laminatgolv i hela huset (utom badrum och hall), även i köket. Vi har den hårdaste varianten och inte har vi haft några problem ännu. Vi har även vattenburen golvvärme i hela huset, och det funkar bra.

Köksinredningen är Marbodal, den beställde vi utgående från husritningen och när den kom så var det millimeterprecision på skivorna. Allt passa perfekt. Handtagen på lådorna är av skålform, dvs dom ser ut som upp och ner vända skålar och dom kan inte barn klättra på, och mindre barn har också svårt att öppna lådor med sådana handtag. Och eftersom vi har låddämpare på alla lådor så utgör även det ett litet motstånd för barn.

Vilket typ av bänkskiva ska du ha?
av haxpet
#129888
Jag skulle skippa dom där massiva ekskivorna och gå på någon snygg laminatskiva. Fan så mycket lättare att hålla efter.

Spiller du rödbetsaft, lingon eller något annat som suger in i den där träskivan så har du en fläck som inte kommer att gå ur på många år.

Men det är mycket snyggt med massiva skivor. Men det är mycket mera jobb.
Användarvisningsbild
av Loner
#129891
Och vi lurar på om betong är bra som bänkskivor...

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
#129895
haxpet skrev:Jag skulle skippa dom där massiva ekskivorna och gå på någon snygg laminatskiva. Fan så mycket lättare att hålla efter.

Spiller du rödbetsaft, lingon eller något annat som suger in i den där träskivan så har du en fläck som inte kommer att gå ur på många år.

Men det är mycket snyggt med massiva skivor. Men det är mycket mera jobb.
Då är du och jag på samma våglängd!
Vill du bli min nye sambo? ;)

/Anders
av haxpet
#130018
Nja, jag har redan en fru, så det får nog räcka med det. Men vi var båda på samma våglängd när det gällde köket. Hon bestämde och jag betala. :D
Användarvisningsbild
av freak1
#130315
haxpet skrev: Hon bestämde och jag betala. :D
Känner igen det :lol:

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]