Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
#102447
Här tänkte jag att vi kan tipsa varandra om fina/bra rastplatser omkring i landet.
Så vi inte stannar på ett riktigt dåligt ställe under semestern i sommar för att sedan upptäcka att det finns ett mycket bättre bara 100m bort.
Detta kan vi tipsa genom att berätta vart rastplatsen ligger och även beskriva den. Foton är ett plus!

Så jag börjar då med mitt första bidrag.

Namn: Rastahyttan.
Var: Mellan fagersta och smedjebacken (N60.13144°, E15.45777°) efter riksväg 66. Ligger betydligt närmare smedjebacken än fagersta.
Vad: Rastplats med riktigt fin utsikt över den intilliggande mycket nedsänkta sjön, ett antal bord med bänkar som går att använda. Det finns även en mindre restaurang (fik?) med en fin balkong ut mot vattnet.
Minus: Det ligger en järnväg mellan rastplatsen och sjön, såg dock väldigt gammal och oanvänd ut, gissar på att det är Ovako Steel som använt den.
Foton:
Hade tagit betydligt fler foton men har lyckats tabba mig så de här är de jag har kvar.

Utsikten från platsen där borden och bänkarna står, svårt att se på bilden men vattnet ligger väldigt långt ner för klippkanten.
Bild

Detta är taget från bilen som jag parkerat precis brevid restaurangen.
Bild

Fyll på med era egna tips här nu!
mvh
Anders
av volvoR+s60
#102450
Stora hammar sundet.
Rv50 mot Örebro. Otroligt fin plats att vila på.
av Daddan
#102493
Ett tips som absolut är värt att tänka på vid rast och hungerkänsla:
Det finns ett stort antal golfbanor i vårt avlånga land. 9 av 10 har mycket bra mat till vettiga priser. Man behöver absolut inte vara golfare för att utnyttja dessa restauranger. Alla vägkrogar och liknande åker jag gärna förbi och låter magen kurra lite till för de brukar vara bedrövligt dåliga.
Användarvisningsbild
av Brainy
#102556
Daddan skrev:Ett tips som absolut är värt att tänka på vid rast och hungerkänsla:
Det finns ett stort antal golfbanor i vårt avlånga land. 9 av 10 har mycket bra mat till vettiga priser. Man behöver absolut inte vara golfare för att utnyttja dessa restauranger. Alla vägkrogar och liknande åker jag gärna förbi och låter magen kurra lite till för de brukar vara bedrövligt dåliga.
Instämmer i at de brukar vara riktigt bra! Men jag tycker även att det brukas ta betalt för att de är bra :)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
#102559
Här kommer så dagens bidrag.

Denna ligger efter (nuvarande) E4 mellan Uppsala och Gävle, närmare bestämt mellan Månkarbo och Älvkarleby i höjd med Tierp (kordinater kommer när jag kommit ihåg att ta med mig navigatorn in)
Jag skulle tro att det är någonstans här http://tinyurl.com/36vn4p

Rastplatsen ligger på båda sidor av vägen, det finns bra med parkeringar och även ett flertal bord med bänkar, några av dessa med tak över huvudet.
Inte alls i samma natursköna klass som den förra jag tipsade om men den ger möjlighet att komma in i skogen en liten bit ifrån vägen. Toaletter finns och på sommaren brukar det stå någon typ av försäljning där.

Bild
mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Pliind
#119261
om ni åker genom hedemora så säger jag bara lappens gatukök! (inte vägkrogen) åk bara "till" mcdonalds så ser du lappens mittemot! den som tar sig ifrån lappens hungrig är då makalös ^^
av Addict
#119275
Sweeman skrev:om ni åker genom hedemora så säger jag bara lappens gatukök! (inte vägkrogen) åk bara "till" mcdonalds så ser du lappens mittemot! den som tar sig ifrån lappens hungrig är då makalös ^^
Instämmer totalt!!
Man får inte ens ner deras big meal och då finns det ändå två storlekar till att välja. :D
Användarvisningsbild
av Pliind
#125676
hehe japp :) jag kör på största oftast, slutar med att man rullar därifrån haha :) roliga är att på vintern när det snöar å jävlas står det ändå en lång jävla kö medans mcdonalds är fullt med barnfamiljer som inte vill stå i kylan :D
Användarvisningsbild
av Kaxe
#165596
Här kommer 3 bilder på en sköööön rastplats som kallas tossebergsklätten och ligger mitt emellan Sunne Och Torsby i Värmland , härlig utsikt ner mot frykensjön på höger sida.


Bild




Bild



Bild
Användarvisningsbild
av Jon
#179702
Tänkte precis yttra något om tossebergsklätten som Kaxe tipsar om. Det är fin fin utsikt där :) Han har dock bilder det har inte jag men jag vill bara understryka ;)

/jon
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]