Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
#1212153
Som någon skrev, man får avgöra från fall till fall. Jag stannar gärna och frågar om jag kan hjälpa till när någon fått stopp men i många fall beter sig folk mest bara konstigt åt. Sedan jag började på mitt jobb och via det har kontakt med olika människor så har denna känsla bara förstärkts. Det är så många som saknar all form av social förmåga. Som den snubben som stod och rotade unde huven en regnig vinterdag. Jag vände, körde tillbaka och stannade och frågade om han behövde hjälp. Han tittade lojt på mig, vände bort huvudet och mumlade ”jag byter en lampa”, sedan inte ett ljud mer. Inte ens ett ”tack för att du frågade”.

En annan gång kom en snubbe gåendes mitt ute i obygden. Jag hade just passerat en gammal skitbil som stod halvägs nedkörd i diket. Jag stannade till och frågade om det var hans bil och om han fått problem. Han bara glodde på mig och fortsatte gå. Vid ett par tillfällen har det dock visat sig vara människor med minst normalbegåvning jag erbjudit hjälp och de har vänligt tackat och sagt att de har koll på läget.

Obs! Nedanstående text innehåller fördomar och felaktiga stereotyper.
Förra veckan skulle jag ta en fika hos en kompis efter jobbet. Han bor i ett liten by i skogen och precis innan avfarten in mot byn så stod det en gammal Volvo 740 utemed vägkanten och med en varningstriangel en bit innan. Jag saktade in och såg en kvinna och tänkte stanna och fråga henne om läget när jag fixk se att hon såg ut som en zigen.. förlåt, romsk spåkvinna. Jag kan ha misstagit mig där i mörkret så det kunde lika gärna vart en batikhäxa eller bildlärarinna, men det är ju heller inga man vill träffa på i mörkret. Det vart ju gasen i botten direkt. Jag lurades av att det var en gammal 740 som stod där. Det brukar ju mest nynazister, bönder, MC-banditer samt en och annan gammal senil gubbe som kör runt i sådana nuförtiden och inte rumänska vägpirater. De brukar ju ha vita skåpbilar eller gamla ruttna VW Passater. Ja, vi får nog aldrig veta vad det var för en människa som jag bedömde, och säker på felaktiga och fördomsfulla grunder, som ”lösker”. :-)
Användarvisningsbild
av Allinug
#1212286
I värsta fall låg det vägpirater i bakhåll och damen var lockbete? I bästa fall hade du blivit spådd. Svårt val. :)

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]