Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
#1211575
Hade ett viktigt ärende och på väg dit märkte jag att bilen inte laddade men fortsatte att köra.
På vägen hemåt stanade jag till hos Biltema, när jag kom ut dök det upp ett par grabbar sk invandrare.
Frågade om Vi kunde rulla igång min bil och vist hjälpte de.

En av dessa satte sig bakom ratten i min bil och jag sköt på, funderade inte på varför han satte sig där.
Jag fortsatte hemåt och då markte jag att Gpsen var borta samt att killen försökt få loss radion.

Brukar ha plånboken lös ligande på sätet men som tur var så hade jag den i fickan.
Batteriet är bytt och en Gps på på kommande :D

Jag är själv invandrare från Sverige till Finland, ber om ursäkt för ett dumnt resonemang.
Senast redigerad av 3 Alfredo, redigerad totalt 0 gång.
av llesrof
#1211611
Hm... trodde att tråden skulle handla om att alla invandrare inte är stenkastande IS-anhängare när jag började läsa den. Och så rånade de dig på GPS:en. Hoppas de drabbas av kronisk analklåda och för korta armar.

För att balansera upp det: Min erfarenhet inom mitt arbete som IT-tekniker är annars att just personer med ursprung söder om Alperna är de som är artigast och vänligast. Ja, förutom de kedjerökande (vem köper ut cigaretterna till dem då de anses vara mindreåriga?) så kallade ensamkommande flyktingbarnen som bryter upp skåpet till switcharna och flyttar om kablar bara för att sabotera. Dom... eh... hm... tillför världen väldigt lite. Annars så brukar utomeuropéer vända ut och in på sig själva för att vara behjälpliga. Mycket sympatiskt. Värst är dock medelålders svenska kvinnor inom skolan. De kan vara ena satans arroganta ragator, gärna i kombination med att vara mer eller mindre korkade. :roll:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1211626
Trist som attan. Ursäkta men seriöst, hur ärliga eller även om man litar på en okänd skåning eller fd. syrier hade jag nog inte släppt in denne bakom ratten, tyvärr. Inte för att jag hade trott att de skulle ta gps:en men denne kan ju råka klanta till det när bilen går igång på något sätt eller i absoluta värsta fall drar iväg :shock: Jaja synd är det i alla fall, riktiga små klåpare det där.

Annars håller jag i stort med IIesrof, generaliseringar är dessutom kul :D Folk söder ut med mera är mer vana vid att saker och ting inte alltid går som planerat medan jag sett otaliga svenskar ballat ur för att de inte fått posten till kl14 eller liknande :wink: Samma med folks tid, många från söderut kan absolut hjälpa en att hålla ficklampan åt en i garaget och undrar sedan om det var allt medans svensken står och hoppar om att få komma iväg så inte dennes värld ska braka ihop :wink:
Användarvisningsbild
av Perra83
#1211627
Har tyvärr väldigt lite förtroende för hjälpsamma icke skidåkande svenskar. Avskyr verkligen personer som kommer fram och ska sälja saker mm.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1211938
Var glad de inte stack med bilen när den startade. Skulle aldrig släppa in en främmande människa i bilen oavsett nationalitet!
Användarvisningsbild
av StefanN
#1211945
Allinug skrev:Det verkar bli allt vanligare med vägpirater! Man får se upp!
Jag stannar inte vid vägen om nån står och viftar och skulle jag få fel på bilen ringer jag bara assistans direkt, finns så mycket människor ute man inte vill ha och göra med.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1211952
StefanN skrev:
Allinug skrev:Det verkar bli allt vanligare med vägpirater! Man får se upp!
Jag stannar inte vid vägen om nån står och viftar och skulle jag få fel på bilen ringer jag bara assistans direkt, finns så mycket människor ute man inte vill ha och göra med.
Ja jo. Men man får göra en avvägning med. Uppskattar själv att kanske få hjälp med startbatteri direkt istället för att vänta en 30 min på assistans. När vi var två i bilen har jag hjälpt folk med startkablar mm utan att tveka. Är jag själv låser jag bilen så snart jag inte är i den om startkablar mm ska fram. Hjälper gärna men jag tar ändå det lilla säkra före. Sist var ett tag sedan men en bil från sydöstra europa hade stannat på en påfart, jag var själv i bilen och stannade lite onödigt långt ifrån bilen så jag hade tid att se vad det var för en filur samt om de var flera i bilen. Stannade med låsta dörrar, växel i och gav honom bara två centimeter att prata med genom passagerarrutan. Mycket riktigt så ville han byta sitt fina guld mot pengar så jag åkte därifrån och ringde polisen på honom som tydligen åkte på det direkt.
Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]